گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: از شناسه قطبي‌شده بيش‌ترين استفاده را ببريد

گزيده مديريت 150

By Xueming Lo/ MichelWiles/ Sascha Raithel[1]

نوشته: زومینگ لو و مایکل ویلز و ساشا رایتل

ترجمه: شیرین ناظرزاده

با اندازه‌گيري «پراكندگي شناسه» شروع كنيد و سپس از اين استراتژي‌ها براي افزايش فروش استفاده کنید.

با شروع پرسيدن اين سوال توسط مجری كه «نظرتان درباره سس‌ ميراكل‌ويپ چيست؟» شايد به نظر غيرمحتمل برسد، اما احتمالا فكر نمي‌كرديد بسياري از افراد نظرات محكمي درباره سسي دارند كه كمي شيرين‌تر از مايونز است. هنگامي كه بازاريابان شركت كرفت شروع به بررسي نگرش‌هاي خريداران درباره این سس كردند، در كمال تعجب احساسات عميقي را در افراد كشف كردند. اين پژوهش مشخص كرد كه تعداد قابل‌توجهي از افراد عاشق ميراكل‌ويپ هستند و بسياري ديگر هم از آن نفرت دارند. در سال 2011، كرفت تبليغاتي را راه‌اندازي كرد كه به دنبال استفاده از مزيت تفرقه‌افكني ميان مشتريان بود. در اين كمپين از افراد معروف دوستدار و متنفر شامل پل ‌دي از جرسي‌شور و جيمز كارويل، کارشناس امور سياسي دعوت شده بود. برخي افراد حاضر در تبليغ از خوشمزگي ميراكل‌ويپ تعريف و تمجيد مي‌كردند، اما يكي از شخصيت‌هاي حاضر در تبليغ گفت، اگر بفهمم دوستم اين سس را دوست دارد، رابطه‌ام را با او قطع مي‌كنم. فرد ديگري گفت «ترجيح مي‌دهم به جاي امتحان كردن اين سس كفش‌هاي شما را ليس بزنم.» سارا براون، مدير شناسه شركت توضيح داد «ميراكل‌ويپ يك محصول قطبي شده است. ما تلاش مي‌كنيم اين واقعيت را بپذيريم.» اين استراتژي جواب داد: در طول اين تبليغ، نوشته‌ها درباره ميراكل‌ويپ در رسانه‌هاي اجتماعي 631 درصد افزايش داشت و فروش آن هم چهارده درصد بيش‌تر شد.



[1]زومینگ لو، استاد بازاریابی در دانشگاه تمپل و استاد دانشگاه شانگهای است. مایکل ویلز، استادیار بازاریابی در دانشگاه ایالتی آریزوناست. و ساشا رایتل، استادیار بازاریابی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ است.

انصراف از نظر