گروه محصولات

عنوان مقاله: استراتژی واقع پرداز و استراتژی ایده پرداز: نگاهی روز آمد به دسته بندی استراتژی

گزيده مديريت 182

نوشته: دکتر غلامرضا کیانی

استراتژی ها خلق می شوند تا فرصت ها را تبدیل به منفعت کنند. فرصت ها منفعت بالقوه هستند که در قالب شرایط ناقص تجلی می کنند. فرصت ها بسته به «وجود شرایط» و «وجود قابلیت ها» (کسب‌وکار) به چهار نوع آشکار، پنهان، آتی و نوظهور قابل تقسیم می باشند از آن‌جا که هر یک از انواع فرصت ها ویژگی ها‌یی دارند که آن ها را از دیگر فرصت ها متمایز می کند، استراتژی های مناسب آنها نیز دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. این مقاله حاصل كند‌وکاوی در ماهیت استراتژی های مناسب برای هر دسته از انواع فرصت ها می باشد.

انصراف از نظر