گروه محصولات

عنوان مقاله: راهی آسان‏‌تر برای مدرن‏‌سازی زنجیره تامین

گزیده مدیریت 226

 David Simchi-Levi and Kris Timmermans

نوشته: دیوید سیمچی‏لیوای و کریس تیمرمن

ترجمه: سعیده رجائی ‏هرندی

خرد متعارف مي‌گويد سه تا پنج سال و ده‏ها میلیون دلار باید صرف شود تا زنجیره تامین یک شرکت دیجیتال شود. اما چند شرکت مزایای عمده‏ای از جمله درآمد بیش‏تر و حفظ مشتری را با رویکرد سریع‏تر و ارزان‏تر به‏‌دست آورده‏‌اند. این رویکرد شامل جمع ‏آوری داده‌های موجود، استفاده از علم تحلیل برای درک و پیش‌بینی رفتار مشتریان و تامین‏‌کنندگان و بهینه‌‏سازی موجودی، تولید و خرید و افزودن خودکارسازی برای اصلاح یا معرفی فراینده‌است. این تحول مستلزم سه ابتکار اصلی است: جایگزینی پیش‌‏بینی‏‌های موردتوافق با نگرشی یکپارچه به تقاضا، تغییر راهبرد‏های همه‌‏جانبه تامین به راهبرد‏های بخش‌‏بندی‌‏شده و ایجاد برنامه‏‌ا‌ی برای تعادل مستمر عرضه و تقاضا و مدیریت انحرافات یا اختلالات.

انصراف از نظر