گروه محصولات

عنوان مقاله: زنجیره تامین پایدارتر

گزيده مديريت 218

By Verónica Villena/ Dennis Gioia
نوشته: دنیس جیویا و ورونیکا ویلنا
ترجمه: مینا ‏‏هامون
شرکت‌های چندملیتی به‏ طور فزاینده‏ای وعده می‌دهند که مواد و خدمات مورد نیاز خود را از شرکت‏‌هایی تامین کنند که متعهد به رفتار منصفانه با نیروی کار و حفاظت از محیط زیست هستند. اما واقعیت این است که تامین‏‌کنندگان آن‏ها (به‏ ویژه آن‏هایی که در پایین دست زنجیره تامین هستند) معمولا استانداردهای پایداری را نقض می‌کنند و شرکت‏‌های چندملیتی را در معرض خطرات جدی مالی و اجتماعی قرار می‌‏دهند.
برای کندوکاو در این مساله و شناسایی راه‏کارهای آن، نویسندگان مقاله شبکه‏‌های تامین سه شرکت چندملیتی پیشرو در زمینه پایداری را مورد مطالعه قرار دادند. این شرکت‌‏ها رفتارهایی دارند که ارزش تقلید دارد. به ‏عنوان مثال، ‏آن‏ها‏ اهداف بلندمدت برای پایداری تعیین کرده‌اند و تلاش می‏‌کنند با استفاده از ترکیبی از راهبردهای مستقیم، غیرمستقیم، صنعت‏ محور و جهانی، شیوه‌های خوب را به تامین‏ کنندگان سطوح پایین‏‌تر تسری دهند.
اما تمام ‏شرکت‏های چندملیتی کارهای بیش‏تری برای توسعه شبکه‏‌های تامین پایدار در پیش دارند. ‏آن‏ها‏ باید در هر سطح از زنجیره تامین، در کنار ملاحظات اقتصادی بر مسئولیت اجتماعی و زیست‏ محیطی هم تاکید ورزند. ‏آن‏ها‏ باید برای دنبال‏کردن پایداری تامین‏ کننده، به مقامات تدارکات خود آموزش‌‏ها و مشوق‌های بهتری ارائه دهند و برای ترویج گسترده بهترین شیوه ‏ها، نیازمند آن هستند که با کارکنان تدارکات تامین‏ کنندگان رده‏ اول خود تماس‏‌های مستقیم بیش‌‏تری برقرار سازند.

انصراف از نظر