گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت و بازاریابی در شرایط ابهام

گزيده مديريت 182

نوشته: دکتر احمد روستا

ابهام به‌معنای، پوشیدگی، دوگانگی، تفسیر و برداشت چندگانه، عدم شفافیت و نااطمینانی است که باعث تردید، نگرانی، حیرانی، بلاتکلیفی و فلج تدریجی مدیریت و ارتباط‌ها، انتخاب‌ها و اقدامات گوناگون می‌شود. ابهام، واقعیت انکار‌ناپذیری است که همه‌ انسان‌ها و نهاد‌ها در طول حیات خود با آن رو‌به‌رو می‌شوند. اما آن‌چه مهم است چگونگی برخورد با آن و اداره کردن ابهام است. اگرچه ابهام بازدارنده و آزاردهنده است و آثار منفی و مخرب گوناگونی دارد، اما گاهی دارای فرصت‌های ویژه‌ای برای شکوفايی، پیشرفت، تحول، رشد و توسعه و حتا جهش در کسب‌و‌کار و زندگی است.

انصراف از نظر