گروه محصولات

عنوان مقاله: مصاحبه: کسب و کار از نگاه کارآفرین

گزيده مديريت 182

گفتگو با خانم تبسم لطیفی کارآفرین و موسس استارت آپ مامان‌پز

«استارت‌آپ» یا همان ایده‏های نوپایی که در قالب مدل‏های موفق کسب‏وکار مطرح هستند، عمر زیادی ندارند، اما با این پیشینه کم توانسته‏اند جایگاه خوبی را در اقتصاد به خود اختصاص دهند. استارت‏آپ‏ها به‏طور معمول ایده محور هستند و می‌توانند در هر شکلی ایجاد شوند. استارت‏آپ‏ها در واقع راهکارهایی خلاق و نوآورانه هستند بر مبنای ایده‌هایی برای برطرف کردن مشکلات موجود در جامعه. این‏گونه کسب‏وکارهای نوپا اغلب رشد سریعی دارند و با تکنولوژی و فناوری اطلاعات پیوند دارند. راه‏اندازی یک استارت‏آپ‏ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایده‌آل و پایدار به منظور دستیابی به رشد برق‌آسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است. این روزها در ایران نیز استارت‏آپ‏ها مورد توجه قرار گرفته است. به‏طوری‏که افراد و شرکت‏های بسیاری هستند که در صورت مقبول بودن طرح درصدد حمایت از این کسب‏وکارهای نوپا برمی‌‌آیند. بررسی فعالیت استارت‏آپ‏ها در ایران به این نکته ظریف صحه می‏گذارد که عمر مفید این کسب‏وکارهای نوپا بسیار کوتاه است. راه‌اندازی یک استارت‏آپ‏ شاید چیزی بیش‏تر از داشتن ایده باشد. یکی از مشکلات پیش روی علاقه‏مندان کمبود منابعی است که تجربه استارت‏آپ‏ها موفق و حتا ناموفق را در بر داشته باشد. ازاین‏رو در این شماره فرصتی دیگر فراهم شد تا با خانم تبسم لطیفی موسس یکی دیگر از استارت‏آپ‏ها موفق ایران در مورد استارت‏آپ‏ مامان¬پز و تجربیات ایشان از شروع کسب¬و¬کار دیجیتالی که ایجاد کرده‏اند، گفتگو کنیم.

انصراف از نظر