گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: پیشتازی در ورود به صنعتی مناقشه‏‌انگیز

گزيده مديريت 218

By Brendan Kennedy
ترجمه: مسعود صادق‏ پور
نویسنده مقاله در سال 2010 در بانکی در سیلیکن‏ ولی شاغل بود که تعدادی از کارآفرینان او را به یک شرکت فناوری دارویی در زمینه شاهدانه دعوت کردند. او نمی‏دانست چه چیزی از آن تولید کند، زیرا هرگز تصور نمی‏‌کرد شاهدانه بتواند صنعتی قانونی باشد. اما او و دو دوستش شروع به پژوهش درباره موضوع کردند. ‏‏آن‏ها متوجه نشانه‏ های اولیه قانونی شدن ماری‏جوانا (ابتدا برای استفاده دارویی و سپس برای استفاده تفریحی) شدند.
کندی و دوستان بنیان‏گذارش، تحقیقات میدانی وسیعی را در تپه‏‏ های شمال کالیفرنیا و جنوب اورگان، دشت‏های کلرادو و واشنگتن و مزرعه‏‏ های بریتیش‏ کلمبیا انجام دادند. ‏‏آن‏ها به جاماییکا، اسراییل و آمستردام رفتند. به ‏تدریج ‏طرحی برای سرمایه‏ گذاری ایجاد کردند و به جمع‌آوری سرمایه لازم پرداختند.
سپس در سال 2013، دولت کانادا از آن‏ها برای ایجاد یک زنجیره تامین رقابتی در بخش خصوصی دعوت کرد. در پاسخ، این سه نفر شرکت تیلاری را تاسیس کردند، مجوز گرفتند، زمین خریدند و امکانات زراعت ایجاد کردند. تا آوریل 2014، ‏‏آن‏ها تبدیل به تولید‏کننده مجاز محصولات دارویی مبتنی بر شاهدانه در کانادا شدند.
امروزه ‏‏آن‏ها زمان زیادی را با سیاست‏گذاران، قانونگذاران و پزشکان در سرتاسر جهان می‏‌گذرانند تا توضیح دهند چرا شاهدانه باید وارد جریان اصلی دارویی شود. امروزه، تیلاری به سیزده کشور دنیا صادرات دارد.

انصراف از نظر