سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مراقب دو دسته از شهروندان شرکتی باشید: آن‌هایی که از کار فقط سرخوشی نصیب‌شان می‌شود و آن‌هایی که همه درآمد شرکت را می‌سازند..(روزابت موس کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  انتشار كتاب «آن‌چه اکنون مهم است»

انتشار كتاب «آن‌چه اکنون مهم است»
كتاب «آن‌چه اکنون مهم است» WHAT MATTERS NOW توسط سازمان فرهنگی فرا منتشر شد...
متاسفانه، امروزه آب‌های زیرزمینی کسب‌وکار به‌شدت با فاضلاب خودپرستی که چشم بر اخلاقیات بسته، آلوده شده‌اند.
فرازهایی از کتاب:

*سازمان‌های فردا علاوه بر کارامدی، باید سازگار، نوآور، الهام‌بخش و از نظر اجتماعی، مسئولیت‌پذیر باشند. برای آکندن سازمان‌ها از این خصیصه‌ها، دانشگاهیان و مدیران باید بنیان‌های مدیریت را بازآفرینی کنند.
*پیشگامان مدیریت فردا باید راه‌هایی را برای تزریق ایده‌آل‌های عمیق‌تر و روح‌انگیزتر مانند احترام، حقیقت، عشق، عدالت و زیبایی در فعالیت‌های روزانه و تجاری پیدا کنند.
*برای ساختن مدیریت نسل بعد، به چیزی بیش‌تر از مهندسان و حسابداران نیاز داریم و باید از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان، طراحان، اکولوژیست‌ها و انسان‌شناسان بهره گیریم.
*در دنیایی به‌طور فزاینده پرتلاطم، مهارت‌های شناختی جدیدی مورد نیاز خواهند بود. این مهارت‌ها شامل یادگیری ژرف‌اندیشانه، حل مساله خلاقانه، سیستم‌نگری، تفکر طراحی و آگاهی اجتماعی است. مدارس کسب‌وکار و شرکت‌ها باید آموزش‌های مدیریتی را به‌گونه‌ای بازطراحی کنند که یاریگر مدیران در توسعه این مهارت‌های جدید باشند.
*بشر امروزی با مشکلات هولناکی روبه‌روست که راه‌حل‌های کاملا جدیدی را می‌طلبند؛ چالش‌هایی که ما را ناگزیر از ابداع سیستم‌های جدید نوآوری می‌کنند.
*در سازمان‌‌های آینده، استراتژی توسط مدیریت ارشد تعیین نمی‌شود،‌ بلکه وی برای ایجاد شرایطی تلاش می‌کند که در آن، استراتژی‌های جدید می‌توانند ظهور و رشد کنند.
*«دست نامرئی» بازار چیز فوق‌العاده‌ای است، اما اگر هدایت‌گر آن اخلاق نباشد، می‌تواند باعث ویرانی گسترده شود.



مقدمه ناشر:


در یک پلِ در حال زنگ‌زدن، هیچ زنگی به‌صدا درنمی‌آید تا ‌این‌که فرو ریزد!

بی‌خبری از آن‌چه که در دور و نزدیک ما روی می‌دهند و بی‌توجهی به پیامدهای آن، می‌تواند برای همه ما گران تمام شود، چنان‌چه نظامی می‌گوید:

نباید غنودن چنان بی‌خبر    که ناگاه سیلی درآید به سر

اما ناآگاهی از پدیده‌ها، روندها و رویکردهای تازه‌ای که در پیرامون یک سازمان و در سطح جهانی رخ می‌دهند، برای مدیری که از پشت میزش گامی به بیرون نمی‌گذارد و غافل از روندهای جهانی است، اثرات زیانبار گسترده‌تری خواهد داشت و تمامی سودبران (ذینفعان) یک سازمان شامل کارکنان، مشتریان، سهامداران، شرکای تجاری و سایر افراد جامعه را در بر می‌گیرد. و از این روست که گری همل به مدیران هشدار می‌دهد که: «اگر برای دیدن آینده از پشت میزتان به بیرون نروید، آینده بی‌صدا به سراغتان خواهد آمد» و آن زمانی خواهد بود که غافلگیر شده‌اید و چه بسیار فرصت‌ها که از دست رفته و چه بسیار تهدیدها که در پشت در اتاقتان به کمین نشسته‌اند!
امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که شتاب دگرگونی‌ها، پیدایش پدیده‌های نو و رخداد رویدادهای ناگهانی، سرسام‌آور شده است؛ و در این میان آن‌چه که یک مدیر را از سردرگمی نجات خواهد داد، اولویت‌بندی پرداختن به آن‌هاست. همل در کتاب «آن‌چه اکنون مهم است» به یاری مدیران آمده و رسیدگی به سه اولویتی که مدیرانِ امروز باید در دستور کار خود قرار دهند را به این ترتیب برمی‌شمارد: 1- اکنون «ارزش‌ها» مهم است 2- اکنون «نوآوری» مهم است 3- اکنون «ایدئولوژی مدیریت» مهم است.
همل، پاسداشت ارزش‌ها و پایبندی به اخلاق را در اولویت اول مدیران امروز قرار می‌دهد. وی عدم‌پایبندی به اخلاق و ارزش‌هایی انسانی چون «زیبایی، حقیقت، خرد، عدالت، نیکوکاری، ایمان، خوشی، شجاعت و احترام» را گرفتار آمدن در گردابی خطرناک می‌داند که بی‌توجهی به آن، بحران‌هایی جهانی و فاجعه‌هایی جهانگیر در پی خواهد داشت.
اولویت دوم، آگاهی مدیران از اهمیت نوآوری است. در سازمان‌های امروزی، وی نوآوری را تنها استراتژی پایدار برای ارزش‌آفرینی بلندمدت می‌داند. همل بر این باور است که برای پیاده‌سازی این استراتژی، مدیران باید روی خلاقیت همه کارکنان حساب باز کنند چرا که همه انسان‌ها خلاق هستند و «ما خلق می‌کنیم، چون برای آن به‌دنیا آمده‌ایم».
اولویت سوم نیز لزوم توجه مدیران به دگرگونی در پارادایم مدیریت، یا آن‌چه که گری همل نسل دوم مدیریت نامیده است، می‌باشد. اکنون دانش مدیریت از پارادایم سنتیِ «فرمان و کنترل» گذر کرده و در پارادایم نوین «مربی‌گری و توان‌افزایی» تبیین می‌شود. پارادایم نوین مدیریت بر پایه واژگونگی هرم مدیریت شکل گرفته و مرزهای مدیریت اقتدارگرایانه و از بالا به پایین را پشت سر گذارده و سبک‌های مدیریت مشارکتی را تمرین می‌کند.
جالب است که هر سه روندی که گری همل اهمیتشان را در این کتاب گوشزد می‌کند، در واقع روندهایی هستند که سازمان‌ها را با خواست‌ها و تمایلات انسانی سازگارتر می‌سازند؛ و می‌توانند گام‌هایی باشند در جهت تحقق رویایی که وی در کتاب «آینده مدیریت»  مطرح کرده است: «ساختن سازمان‌هایی انسانی به‌جای انسان‌هایی سازمانی».
سازمان فرهنگی فرا امید دارد که خواندن این کتاب بتواند زنگ‌ها را برای مدیران کشورمان به صدا در آورد، پیش از آن که پلی فرو ریزد!


                                                                                                        دکتر فریبا لطیفی
                                                                                                            مدیرعامل  


شناسنامه کتاب:


نويسنده: گری همل          
مترجم: حسین حسینیان                                                                                          
تعداد صفحات: 297

چاپ اول: 1397
شابک:6-54-6092-600-978
قطع:  رقعی
جلد:  شوميز
حامی فرهنگی: شرکت ساختمانی و تاسیساتی حیدربابا
قیمت:  29500 تومان 

 تلفن سفارشات 88880700 الي 88880702

https://t.me/sazmanefara

كتاب مذاکره اثربخش

مرجع: سایت سازمان مدیریت فرا
آخرین اخبار فرا
- انتشار كتاب «با چرا آغاز کنید»
- انتشار كتاب «رهبران موفق»
- انتشار كتاب «آن‌چه اکنون مهم است»
- سفیر اندیشه های نوین مدیریت جاودانه شد
- انتشار كتاب «مذاکره اثربخش »


تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network