*این کتاب میتواند بهعنوان یک کتاب راهنما، به شما در بهبود رهبری، فرهنگ سازمانی، جذب و بهکارگیری نیروی انسانی، توسعه محصول، فروش و بازاریابی کمک کند.
*شرکتهایی که درک روشنی از «چرا»ی خود دارند، به مشتری خود این امکان را میدهند که به دنیای پیرامونی خود بگوید که کیست و به چه چیزهایی باور دارد.
*سازمانهای موفق و بزرگ فقط بهدنبال سودآوری نیستند؛ آنها اغلب تحولات عمیقی در صنعت خود و گاهی در زندگی ما بهوجود میآورند.
*شما نمیتوانید بدون داشتن کارکنانی که دوست دارند سر کار بیایند، محصول خوبی تولید کنید و خدمات خوبی ارایه دهید.
* رهبران بزرگ آنهایی هستند که قلبها را پیش از ذهنها تسخیر کردهاند. آنها کسانی هستند که با «چرا» آغاز میکنند.
* اکثر شرکتها اغلب در «تسخیر ذهنها» مهارت دارند. چون همهی آنچه که برای این کار مورد نیاز است، مقایسه ویژگیها و مزایای محصولات است. اما، «تسخیر قلبها» زحمت زیادی میبرد.
*بهعنوان استراتژیای برای تحریک رفتار دیگران، اغلب اغوا کردن بیشتر از الهام بخشیدن مورد استفاده قرار میگیرد و سریعتر هم جواب میدهد؛ اما تاثیرات آن کوتاهمدت است و در درازمدت، هزینههای زیادی بهبار میآورد.
*نقش رهبر این نیست که همواره در حال ارایه ایدههای عالی باشد. نقش رهبر، آفرینش محیطی است که در آن ایدههای عالی فرصت ظهور پیدا کنند.