سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

وقتی مدیریت کم اثرتر از آن است که می‏تواند باشد یا لازم است باشد، همه ما بهای آن را می‏پردازیم..(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : شناسايي فرصت استراتژیک بعدی

Article Title: Locating Your Next Strategic Opportunity
Author:
تعداد صفحات: 2

  خلاصه مقاله
چشمانداز

شناسايي فرصت استراتژیک بعدی

Locating Your Next Strategic Opportunity
By Sean Gourley[1]
نوشته شون گورلی
ترجمه دکتر بابک سپاسمقدم

استراتژیست‌ها کجا و چگونه می‌توانند فرصت‌های رشد را شناسایی کنند؟ این مهم گاهی از طریق رسم نقشه با بهره‌گیری از تکنیک «تجزیه‌وتحلیل معناییخوشه‌ای» صورت می‌پذیرد. چنین نقشه‌هایی نه‌تنها می‌توانند بخش‌های پررقابت را آشکار سازند، بلکه نقاطی را هم نشان می‌دهند که فضای بکری برای کار دارند. برای نمونه، هرچند ممکن است یافتن فرصت‌هایی در نقطه اتصال صنعت بازی و زیست‌داروها عجیب بنماید؛ اما شنیدن کی بود مانند دیدن.

            برای ترسیم خوشه‌های معنایی، نرم‌افزار کویید نخست صدها عبارت کلیدی یا «ان‌گرم[2]»‌ مرتبط با شرکت‌ها و سازمان‌ها را شناسایی می‌کند. تکنولوژی این نرم‌افزار با بهره‌گیری از الگوریتم‌ها و دیگر ابزارهای تحلیلی، به تجزیه‌وتحلیل میلیون‌ها سند سازمانی از ثبت اختراع گرفته تا مجوزها و مطالبی که در سایت توییتر قرار گرفته‌اند می‌پردازد. سپس نقشه‌ای از خطوط متصل‌کننده شرکت‌هایی با ان‌گرم‌های مشابه خلق می‌کند.



[1] . شون گورلی، مدیر فناوری و از موسسان شرکت کویید در سان‌فرانسیسکو است.

[2]. n-gram





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network