سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

این بود وظیفه من: خلق انگیزه برای دست‏یابی به هدف‏های والا در کنار رسیدن به هدف‏های فردی..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه ريسك را وارد مدل‌ كسب‌وكار كنيم

Article Title: How to Build Risk into Your Business Model
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
استراتژی و رقابت

چگونه ريسك را وارد مدل‌ كسب‌وكار كنيم

How to Build Risk into Your Business Model

نوشته کاران جیروترا و سرجیو نتسینی

ترجمه دكتر غلامرضا كيامهر و نگار حبيبي

 

شرکت‌ها برای خلق ارزش نوعا بر درآمد، ساختار هزینه و سرعت گردش منابع تمرکز می‌کنند. بهبود این عوامل مهم‌ترین نقطه تمرکز ادبیات مدیریت است. اما تمام آن‌ها در برابر تغییرات شدید عرضه و تقاضا آسیب‌پذیر هستند.

شرکت‌ها می‌توانند با نوآوری در مدل کسب‌وکار خود اثرات چنین بالاپایین‌شدن‌ها را کاهش دهند. اما علاوه بر این، قبول ریسک بالاتر نیز از راه‌هایی است که منجر به ایجاد ارزش در شرکت می‌شود. به‌عنوان مثال، بیش از سی سال پیش بود که شرکت رولزرویس متوجه یک نکته آزاردهنده در صنعت هواپیمایی شد: تعمیرات موتور هواپیما. خرابی موتور هواپیما باعث بلااستفاده‌ماندن هواپیما می‌شود، هم‌چنین خطوط‌هوایی مجبور به پرداخت هزینه‌های تعمیر و خرید وسایل لازم هستند. بنابراین، رولزرویس نوعی قرارداد خدمات عرضه کرد که بر اساس آن، خطوط‌هوایی به جای این‌که هزینه وسایل و زمان لازم برای تعمیر موتور را بپردازند، متناسب با تعداد ساعات پرواز هواپیما، هزینه پرداخت می‌کنند. قراردادهای جدید به یک فرایند ایجاد ارزش کاملا تازه منجر شدند، زیرا رولزرویس انگیزه بیش‌تری برای ارتقاي کیفیت محصولات و تعمیرات خود پیدا کرد.

نوآوری در مدل کسب‌وکار به‌مراتب ارزان‌تر از نوآوری در تولید محصول و نوآوری در فناوری است. هم‌چنین دستیابی به آن به شیوه‌ای نظام‌مند امکان‌پذیر است. به‌علاوه، کم‌وبیش همه شکل‌های مهم آن پیش‌تر انجام شده‌اند، بنابراین، شما به‌راحتی آن‌ها را با موقعیت خود تطبیق دهید.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network