سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

امروز نسلی را مدیریت می‏کنیم که بیش‏تر متکی به رویاهایش زندگی می‏کند تا حافظه‏اش..(فریبا لطیفی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : مديريت منابع انساني: مدیریت در محدودیت

Article Title:
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
دیدگاه کلان
مدیریت در محدودیت

نوشته دکتر احمد روستا[1]

پیشرفت فرایندی پویاست که نیازمند تغییر وتحولات دائمی است؛ اما هر تغییر وتحولی همیشه باعث پیشرفت نمی‏شود وگاهی باعث مخاطرات،آسیب‏ها و مشکلات جدی می‏‏شود. اطمینان از اینکه هر تحول چشمگیر منجر به پیشرفت شود یکی از مهم‏ترین چالش‏های انسان‏ها وسازمان‏هاست. دکتر گلدرت[2] در سال 1986 با انتشار کتاب THE GOAL به این نکته اشاره کرد که هدف واقعی هر سازمان، فقط کسب درآمد وپول سازی در حال وآینده نیست، بلکه آمادگی برای پیشرفت دائمی جهت دستیابی به رشد پایدار است.

فرایند بهبود دائمی نه تنها نیازمند تمرکز کافی جهت شناسائی آنچه باید تحول یابد و نیابداست بلکه خواستار یک سیستم پشتیبان تصمیم‏گیری و بازخورد سریع و قابل اطمینان است تا بتواند مغایرت‏ها و انحراف‏ها را شناسايی کند. شاید مهم‏تر از همه این‏ها برای هر گونه تحول اساسی لازم است تا تغییر نگرش و نظام فکری جدید و متفاوتی نسبت به بهبود و پیشرفت در تمامی سطوح سازمان جاری شود.

«مدیریت در محدودیت» و «مدیریت محدودیت» بخش مهمی از مدیریت زندگی وکسب و کار است که کمتر به آن توجه شده است و چنانچه ابعاد و ارکان مدیریت در محدودیت را بشناسیم، شرایط مناسب‏تری برای تحول و بهپويی دائمی فراهم می‏شود.



[1] - احمدروستا، دارای دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیات‌علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی است. وی موسس شرکت تحقیقات بازاریابی راستابین است.

[2]GOLDRATT




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network