سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

برخی از کارشناسان معتقدند هر پیام دست‌کم باید شش بار شنیده شود تا مخاطب آن را پذیرفته و نهادینه کند..(پاتریک لنچیونی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : اجتناب از دام‌هایی که کسب‌وکارهای خانوادگی را نابود می‌کنند

Article Title: Avoid the Traps That Can Destroy Family Businesses
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ایده‌بان
ترجمه سارا پنجی‌زاده

اجتناب از دام‌هایی که کسب‌وکارهای خانوادگی را نابود می‌کنند

Avoid the Traps That Can Destroy Family Businesses

مجموعه‌ای نوظهور از بهروش‌ها می‌توانند مشکل قدیمی‌ جانشینی نسلی را به فرصتی برای پیشرفت مبدل سازند.

By George Stalk/ Henry Foley[1]

نزدیک به 75 سال پیش، یک کارآفرین کاریزمای برزیلی به نام انریکه روسِت، یک شرکت نساجی و پوشاک به‌نام خود در سائوپائولو به‌راه انداخت. حدود چهل سال بعد، او و پسر بزرگش تصمیم گرفتند از طریق تملک والیسر (یک کسب‌وکار رو به افول زیرپوش زنانه گران‌قیمت) دست به تنوع بزنند. طی این دهه‌ها، انریکه و چهار پسرش، کسب‌وکار خود را به یکی از برترین تولیدکنندگان پارچه و پوشاک در آمریکای‌جنوبی تبدیل کردند. طی دهه 1990، گروه روست با موفقیت کار را به تولید لباس شنا گسترش داد. اما خانواده می‌دانست کسب‌وکارش با چالش‌های راهبردی حیاتی روبه‌رو است. ظهور مراکز خرید، در حال تضعیف آن دسته از خرده‌فروشان کوچک برزیلی بود که مجرای اصلی توزیع روست را تشکیل می‌دادند. واردات چینی به‌تازگی رقابتی جدی ایجاد کرده بودند. هم‌چنین ظهور چاپ دیجیتالی پارچه قدرت تولید اصلی روست را کاهش می‌داد، مگر آن‌که خود نیز فناوری مذکور را به‌کار می‌گرفت. پسران انریکه که به مدت بیست سال شرکت را رهبری کرده بودند، مجبور بودند در خصوص این‌که کدام یک از پنج عضو نسل سوم باید نقش رهبری را عهده‌دار شود تصمیمی ‌مهم بگیرند.



[1] . جرج استالک، مشاور و عضو ارشد گروه مشاوره بوستون است. هنری فالی، یکی از شرکای ارشد مشاوران کمبریج برای کسب‌وکارهای خانوادگی است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network