سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

با حرف نمی‏شود مشکلاتی را رفع کرد که با رفتار به‏وجود آمده‏اند. باید با عمل آن‏ها را رفع کرد..(راسل آیزنستات)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : به هنگام تعیین مدیرعامل، از واکنش بازار چشم‌پوشی کنید

Article Title: When Naming a CEO, Ignore the Market Reaction
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
 
جانشینی        
ترجمه سارا پنجي زاده                                                                                          

به هنگام تعیین مدیرعامل، از واکنش بازار چشم‌پوشی کنید

When Naming a CEO, Ignore the Market Reaction
By James M. Citrin[1]

هیات‌‌مدیره‌ها و کمیته‌های انتخاب در جریان بررسی نامزدهای مدیرعاملی کم‌وبیش همواره یک پرسش را مطرح می‌کنند: «واکنش بازار چه خواهد بود؟» این دغدغه قابل‌درک است. چون هیات‌مدیره نماینده سهام‌داران است، نیاز است از دریچه سرمایه‌گذار به تصمیم‌ها بنگرد. از آن‌جایی هم که بازار به‌سرعت اطلاعات تازه را در قیمت سهام شرکت دخالت می‌دهد، واکنش آن به تعیین مدیرعامل، شاید دماسنجی معنادار برای عملکرد آینده آن شخص باشد.

اما چنین نیست. بر اساس پژوهش ما، هیچ همبستگی مثبتی میان چگونگی نوسان سهام یک شرکت در پی اعلام انتصاب مدیرعامل تازه و بهای سهام طی دوران تصدی آن مدیرعامل وجود ندارد. در عمل، گاهی هم همبستگی معکوسی را یافتیم: تحت شرایطی خاص، مدیران‌عاملی که انتصابشان باعث کاهش ارزش سهام می‌شد در طی زمان نتایج بهتری را نسبت به مدیران‌عاملی کسب کردند که انتصابشان باعث بالارفتن ارزش سهام شده بود.

ما عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت بهای سهام 314 شرکت را بررسی کردیم که از سال 2004 تا سال 2009 مدیران‌عامل تازه‌ای را منتصب کرده بودند. از 49 درصد شرکت‌هایی که در روز نخست شاهد افزایش بودند، فقط اندکی بیش از نصف (یعنی 55 درصدشان) دستاوردی بلندمدت را نیز شاهد بودند. از میان 49 درصد شرکت‌هایی که در روز نخست شاهد افت ارزش سهام بودند، کم‌وبیش همین تعداد (59 درصد) افزایش قیمت بلندمدتی را تجربه کردند. (در مورد دو درصد شرکت‌های باقیمانده، بهای سهام در روز اعلام مدیرعامل جدید ثابت باقی ماند.)



[1] . جیمز سیترین، یکی از رهبران هیات‌رییسه اسپنسر استوارت در آمریکای شمالی و برنامه جانشینی مدیرعامل این شرکت و هم‌چنین یکی از نویسندگان کتاب «به یک رهبر نیاز دارید، خوب بعد؟» (کراون، 2011) است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network