سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

هیچ‏کس به‏تنهایی نمی‏تواند شرکت را به موفقیت برساند، اما هر فردی می‏تواند به شهرت آن لطمه بزند..(کوین بوئه)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : صراحت، انتقاد، كار تيمي

Article Title: Candor, Criticism, Teamwork
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
دیدگاه
صراحت، انتقاد، كار تيمي
Candor, Criticism, Teamwork

By Keith Ferrazzi[1]

ترجمه زهرا بدلي

همه آن‏جا بوديم: در جلسات بي‏معنایی گير افتاده بوديم كه در آنها، شركت‏كنندگان از صادقانه صحبت‏كردن مي‏ترسند. در طول ارائه پاورپوينت سیاستمدارانه، ساكت ‏نشسته و منتظر بودیم جلسه به پايان برسد تا گفت‏وگوي واقعي (كه معمولا در جلسات خصوصي اتفاق مي‏افتد) شروع شود.

   تمايل به پرهیز از تعارض قابل‏درك است، اما يکي از مهم‏ترين عوامل ضعف در زندگي سازماني است. نبود صراحت موجب صرف وقت بيش‏تر، تصميم‏گيري آهستهتر و بحث و گفت‏وگوي تكراري و غيرضروري مي‏شود. تظاهر زیاده به ادب، اغلب نشانه محيطهاي كاري بسيار سياسي است: همكاران از صحبت صادقانه چهره‏به‏چهره مي‏ترسند و این کار را پشت سر انجام می‏دهند. این رفتار هزینه دارد.

تيم من با مديران شش بانک معتبر براي اندازه‏گيري ميزان صراحت تيمهايشان مصاحبه کرد. در اين تحقيق دريافتيم، تيم‏هايي كه كم‏ترين امتیاز را در صراحت كسب كردند، كم‏ترين بازده مالي را نسبت به ساير بانک‏ها در بحران اقتصاد جهاني اخير تجربه كرده بودند. در مقابل، گروه‏هايي كه باصراحت در مورد اوراق بهادار ريسك‏دار، عملیات وام‏دهی و ساير مشکلات بالقوه صحبت می‏کردند، قادر به حفظ ارزش سهام بودند.

در تحقيقات سه سال گذشته خود در بيش از پنجاه شرکت بزرگ، «صراحت آشکار» را به‏عنوان رفتاري شناسایی کردیم كه به‏بهترين‏‏وجه تيم‏هايي با عملکرد بالا را پيش‏بيني ميكند. اما خواستن صراحت از کارکنان در سازمان‏هايي كه فرهنگشان چنين چيزي را حمايت نمي‏كند، چالش‏برانگيز است. به اعتقاد ما، صراحت و صداقت نه‏تنها بايد تشويق شود، بلکه باید یک الزام باشد. بدين منظور سه تکنیک را براي كمك به همكاران سطوح مختلف در تعامل مستقيم‏تر تدوین کرده‏ایم:



[1]. کيت فررازي، مديرعامل فررازی گرین‏لایت (یک شركت تحقيقاتی، مشاوره و آموزش) و نويسنده كتاب «چه کسی ناراحتتان کرد» است که در سال 2009 توسط انتشارات برادوی‏بوکس عرضه شده است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network