سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

رهبران سازمان‏های پایدار و برتر، سود و کارکنان را فدای یک‏دیگر نمی‏کنند..(راسل آیزنستات)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : آموزه‌های حرفه پزشكي برای دانشكده‌هاي بازرگاني

Article Title: What Business Schools Can Learn from the Medical Profession
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
دیدگاه

آموزه‌های حرفه پزشكي برای دانشكده‌هاي بازرگاني

What Business Schools Can Learn from the Medical Profession
By Nitin Nohria[1]

ترجمه دكتر ابوالقاسم پوررضا

چند سال پيش يكي از بستگانم از هند که براي میهمانی آمده بود مريض شد. خيلي زود روی برانکاردی در بيمارستاني دراز شده بود كه توسط افرادي روپوش‌پوش محاصره شده بود که بسیاریشان به‌شدت بي‌تجربه بودند.

اين پديده‌اي رايج در بوستون است. بسياري از بيمارستان‌هاي عالی ما، وابسته به دانشكده‌هاي پزشكي‌‌ هستند و به اين دليل پر از دانشجوياني هستند كه براي دكتر شدن تعليم مي‌بينند. سپردن سلامت خود دست افرادي كه هنوز در مرحله تعليم هستند مي‌تواند ناراحت‌كننده و حتا ترسناک باشد. اما هر وقت در چنين موقعيتي قرار مي‌گيرم، به‌خاطر مي‌آورم كه به‌عنوان بيمار تعهداتي براي كمك به تربيت نسل بعدي پزشكان دارم. هم‌چنين در اين فكرم كه حرفه پزشكي چه خوب افراد تحت تعليم خود را نظارت مي‌كند، اختيارات كافي به آن‌ها در يادگيري مي‌دهد و در عين حال، احتمال آسيب‌رساني آن‌ها به بيماران را به‌حداقل مي‌رساند. تجربه باليني كسب‌شده توسط پزشكان تازه‌وارد يك مثال برجسته از نحوه پرداختن دانشكده‌هاي تخصصي به «شكاف بین دانش و عمل» است.

به‌طور كلي، دانشكده‌هاي پزشكي در اين خصوص بسيار بهتر از دانشكده‌هاي کسب‌وکار هستند، اما يك مزيت هم دارند: هر بيمارستان از يك جریان مستمر بيماران برخوردار است كه مي‌تواند در اختيار دانشجويان قرار دهد. قراردادن دانشجويان کسب‌وکار در موقعيت‌هاي دنياي واقعي، ‌بسيار چالش‌برانگيزتر است. با وجود این، دانشكده‌هاي کسب‌وکار نياز به كار سخت‌تر براي كاهش شكاف دانش و عمل دارند.



[1]. نیتین نوهریا، رییس دانشکده کسب‌وکار هاروارد است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network