سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

من به تجربه فهمیده‌ام که کارکنان برجسته به‌ندرت از سازمان‌های سالم جدا می‌شوند..(پاتریک لنچیونی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : بدگویی می‌تواند فروش را تقویت کند. ببینیم چرا

Article Title: Bad Reviews Can Boost Sales. Here’s Why
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ترجمه سارا پنجی‌زاده

بدگویی می‌تواند فروش را تقویت کند. ببینیم چرا

Bad Reviews Can Boost Sales. Here’s Why
 By Jonah Berger[1]

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: چیزی به اسم بدگویی وجود ندارد. با این وجود، بررسی‌ها پیوسته نشان داده‌اند اخبار منفی به فروش لطمه می‌زند. به‌عنوان فقط یک نمونه، تخمین می‌زنند بدگویی درباره تام کروز در سال 2006 به بهای یکصدمیلیون دلار کاهش فروش فیلم «ماموریت غیرممکن سه» در گیشه تمام شده است.

اما گاهی استثنائاتی ظهور می‌کند. بطری شصت‌دلاری نوشیدنی تاسکان پس از آن‌که یک منتقد معروف برخط (آنلاین) بویش را به «بوی گند جوراب» تشبیه کرد به رشد پنج درصدی فروش دست یافت. شِیک‌ویت، دمبل لرزنده‌ای که به‌طور گسترده در رسانه‌ها مورد تمسخر واقع شد (یکی از روزنامه‌ها آن را «مضحک‌ترین ابزار تناسب‌اندام تاریخ» نامید) فروش پنجاه‌میلیون دلاری را ثبت کرد. با این وجود، آیا این ضرب‌المثل قدیمی اعتبار دارد؟

پژوهش نگارنده که با همراهی آلن سارنسن، استادیار دانشکده عالی کسب‌وکار استانفورد و اسکات راسموسن (که در آن زمان دانشجوی استانفورد بود) برای نخستین بار نشان می‌دهد که تحت شرایطی خاص، حتا تبلیغات بسیار منفی هم می‌تواند سود را افزایش دهد. ما دریافتیم این امر تا حد زیادی بستگی به آشنایی قبلی مصرف‌کنندگان با محصول مورد نظر دارد.


[1] . جونا برگر، استادیار بازاریابی در دانشکده کسب‌وکار وارتون وابسته به دانشگاه پنسیلوانیاست.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network