سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

در بازی‌های ساده با یک توپ تا پیچیده‌ترین مسایل کسب‌و‌کار یا سیاست، با یک حقیقت ساده در مورد انسان روبرو هستیم: انسانِ برخوردار از اعتماد، به آن چه اراده کند خواهد رسید..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 
 بها : 45000
  عنوان مقاله : چالاک‌سازی شرکتی تنبل

Article Title: Tsingtao’s Chairman on Jumpstarting a Sluggish Company
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
رهبری
چالاک‌سازی شرکتی تنبل

Tsingtao’s Chairman on Jumpstarting a Sluggish Company

نوشته‌ جين ژيگو
ترجمه شهلا برجعلي‌لو

در سال 1995 مسئوليت ماء‌الشعیرسازي ‌هانس، يكي از تملك‌هاي جديد زینگتائو به ژيگو واگذار شد. در روز اول كاري، او يك گزارش مالي روي ميز خود ديد كه در آن نوشته شده بود: «توليد روزانه: يك‌هزار». با خود انديشيد، بد نيست. اما بعد فهميد منظور از اين عدد، تعداد بطري‌هاست نه جعبه‌ها. اين ميزان توليد در شركتي بود كه بيش از يك‌هزار كارمند داشت. گرچه اين لحظه، لحظه «ناباوري بزرگ» بود، اما جين مي‌گويد چنين عملكرد پاييني در كسب‌و‌كارهاي چيني غيرمعمول نبود: دولت برنامه‌هاي توليد را تعيين مي‌كرد و مديران معدودي به نيازهاي مشتريان يا بازاريابي سنتي توجه نشان مي‌دادند.

در چند سال بعد، او انقلابي را در فرهنگ كارخانه‌هاي ماء‌الشعیرسازي آغاز كرد. به‌ويژه در واكنش به رقابت تهاجمي در بازار از سوي شناسه‌هاي غربي. يكي از نخستين كارهايي كه انجام داد حضور در رستوران‌ها و صحبت با مشتريان در مورد ماء‌الشعیر بود. آن‌چه آموخت منجر به توليد و توزيع بهتر محصول شد و در طي يك سال توليد به 79هزار بطري در روز افزايش يافت. شركت از زيان ساليانه 25‌ميليون يوآن به درآمد سالانه ده‌ميليون يوآن رسيد. تا سال 1999، درآمد سالانه به پنجاه‌ميليون يوآن رسيده بود و ‌هانس به كارامدترين كارخانه ماء‌الشعیرسازي زینگتائو تبديل شده بود.

جين، در سال 2001 رياست زینگتائو را به‌عهده گرفت و كمك كرد شركت رويكردي بازارمحور را در پيش گيرد. در ميان بسياري از قواعد رهبري، تاكيد مستمر بر اين بود كه كاركنان زمان خود را صرف گوش‌كردن به مشتريان كنند.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network