سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

علت آن‌که متولد شدیم و به این دنیا آمده‌ایم این است که اثری ماندگار و جاویدان از خود در دنیا بگذاریم..(استفان لاندین، هری پل، جان کریستنسن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 
 بها : 45000
  عنوان مقاله : خرده‌فروشی راه به بیرون از مرزها نمی‌برد: چرا و چه باید کرد

Article Title: Retail Doesn’t Cross Borders: Here’s Why and What to Do About It
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
جهانی‌سازی
خرده‌فروشی راه به بیرون از مرزها نمی‌برد: چرا و چه باید کرد

Retail Doesn’t Cross Borders: Here’s Why and What to Do About It

نوشته مارسل کورستینز و راجیو لال

دکتر احمد روستا و مرجان عباسی

بیش‌ترشرکت‌ها فرض می‌کنند که ساده‌ترین راه رشد، سرمایه‌گذاری در خارج است و این‌کهکشورهای در حال توسعه امروزه بهترین فرصت‌ها را برای افزایش درآمد و سود در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. اما موفقیت در خارج بسیار پرنوساناست و تحقیقات نشان می‌دهند افزودن بر سود با سرمایه‌گذاری در خارج اغلب دشوار است.

یک مطالعه در زمینه صنعت خواروبارفروشی نشان می‌دهد به‌جز برخی استثناها، منافع خرده‌فروشان با جهانی‌شدن افزایش نیافته است. خرده‌فروشان محلی در بیش‌ترین کشورها میدان‌داری می‌کنند و بازیگران بین‌المللی در بزرگ‌ترین بازارهای خرده‌فروشی غایبند. افزون بر این، همه خرده‌فروشانی که در خارج سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیش از آن‌که به موفقیت برسند با شکست مواجه شده‌اند. در کل، میزانجهانی‌شدن تاثیر قابل‌توجهی نه بر نرخ رشد درآمد و نه بر حاشیه سود خرده‌فروشان نداشته است. در عوض، این رشد بازار داخلی است که محرک اولیه رشد حاشیه‌ سود و فروش است.

برخی خرده‌فروشان با تدوین استراتژی‌هایی که چهار قاعده خاص خرده‌فروشی را به‌کار می‌بندند در جهانی‌شدن به موفقیت رسیده‌اند: قاعده نخست: بازار داخلی تکیه‌گاه جهانی‌شدن است.خرده‌فروشان می‌توانند منابع لازم برای جهانی‌شدن را با به‌کارگیری استراتژی‌های رشد ابتکاری در داخل ایجادکنند. قاعده دوم: همیشه چیزی جدید برای بازار به‌ارمغان آورید.بدون عنصر نوآوری، غلبه بر رقبای جاافتاده برای خرده‌فروشان دشوار خواهد بود. قاعده سوم: متمایزسازی مهم‌تر از هم‌افزایی است.اهرم‌کردن هم‌افزایی‌های جهانی و در عین حال، فراهم‌آوردن استقلال برای عملیات هر کشور،اقدام متوازن‌سازبسیار مهمی است. قاعده چهارم: موقع‌شناسی نقشی حیاتی دارد.

شاید برای خرده‌فروشان بهتر باشد به جای گسترش فعالیت‌ها بر مجموعه محدودی از فرصت‌ها تمرکز کنند که در آن‌هامی‌توانند مقیاس عملیات را خود گسترش دهند.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network