سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

چشم‌انداز خوب، چشم اندازی است که ریشه در گذشته دارد، اما نگاهش به آینده است..(کن بلانچارد، استیو گاتری)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : دام‌هاي شراکت در بازارهای در حال توسعه

Article Title: The Perils of Partnering n Developing Markets
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ترجمه فاطمه مسعوديان

دام‌هاي شراکت در بازارهای در حال توسعه

The Perils of Partnering n Developing Markets

چگونه یک ارائه‌دهنده خدمات پزشکی با ريسك‌هاي جهانی‌شدن مواجه مي‌شود.

By Steven Thompson[1]

ده سال پیش، سازمان بین‌المللی پزشکی جان‌هاپکینز (که من مدیرعامل آن هستم) برای ساخت و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مرکز پزشکی به یک موسسه خیریه در استانبول ترکیه با نام آنادولو پیوست. موفقیت پروژه به گماردن مديران شایسته بستگی داشت: مدیرانی که صاحب تجربه در زمينه مشکلات عملیاتی و پزشکی بیمارستان‌های پیشرو باشند.‌ هاپکینز آماده بود آن‌ها را از ميان مديران خود انتخاب و منصوب كند، اما قوانین ترکیه مدیریت غيرترك‌ها بر بیمارستان‌ها را ممنوع کرده بود. در عین حال، پیداکردن یک مدير ترك واجدشرایط غیرممکن مي‌نمود. چگونه مي‌توانستیم پروژه‌اي عظیم و پیچیده را در کشوری مدیریت کنیم که مانع استخدام افراد مناسب براي نقش‌‌های کلیدی رهبری مي‌شد؟

این مشکلی است که مدیرعامل یک سازمان پزشکی كم‌تر انتظار مواجهه با آن را دارد. اما مشکلاتی از این دست، واقعیت بازار جهانی امروز هستند. هم‌چنان که اقتصادهای در حال توسعه از نردبان صنعتی‌شدن بالا مي‌روند، نیاز آن‌ها برای خدمات پیشرفته و باارزش نیز بیش‌تر مي‌شود. اما معمولا تعداد کمي ‌از رهبران داخلی كسب‌وكار، تخصص لازم را برای تامین سرمایه، رسانه، فناوري اطلاعات و دیگر خدمات لازم دارند. به این دلیل دولت‌ها و بنگاه‌هاي این کشورها به‌طور فزاینده‌ای به دنبال مشارکت با شرکت‌های برتر آمریکایی و اروپایی هستند. جِی.پی مورگان و اتحادیه بانک هند، دریم‌ورکس و چاينامدياكپيتال یا گوگل و یو.او.ال‌باسکا در برزیل مثال‌هایی از این دست هستند. برای شريك خارجی هم، همکاری با نهاد‌های محلی، ورود به بازاری با فرصت‌‌های رشد قابل‌توجه را آسان مي‌کند.

اما این شراکت‌ها، مانند آن‌چه‌ هاپکینز تجربه کرد، مي‌توانند به کابوس تبدیل شوند. ‌هاپکینز پانزده سال در پروژه‌های مختلفی کار کرده بود: از درمانگاه‌‌ها تا بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی‌پزشکی بزرگ و مراکز تحقیقاتی در بسیاری کشور‌ها از جمله شیلی، لبنان، پاناما، سنگاپور و ترکیه. می‌بینیم بسیاری از این تلاش‌ها به دلایل مختلف، به‌طور کامل یا تا حدي به‌هدر رفتند. ما از این چالش‌ها و شکست‌های زودهنگام، مدلی بسیار انعطاف‌پذیر برای همکاری ایجاد کردیم که ما را به سمت موفقیت‌های مهم هدایت مي‌کند و قابلیت رشد کسب‌و‌کارمان را با نرخی بسيار فراتر از کل بازار پزشکی آمریکا فراهم مي‌کند.



[1]. استيون تامپسون، مديرعامل سازمان خدمات پزشكي جان هاپكينز است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network