سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

اگر قصد کاهش نیرو دارید، از کسانی آغاز کنید که همچنان به عادتِ فرهنگ باخت چسبیده‌اند. جایشان را هم به کسانی واگذار کنید که شوق برد دارند. .(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چرا برنامه‌هاي وفاداري با مشتریان بزرگ بیگانه هستند

Article Title: Why Loyalty Programs Alienate Great Customers
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چرا برنامه‌هاي وفاداري با مشتریان بزرگ بیگانه هستند

Why Loyalty Programs Alienate Great Customers

By Hal Brierley[1]
ترجمه ژیلا شوکتی سراب

اواخر سال 2010 باید برای يك جلسه کاری از دالاس به سیدنی می‌رفتم، بنابراین از لس‌انجلس یک بلیتدرجه‌يكازشركت هواپیمايی کانتاس (خط هوايی استرالیا) گرفتم. قیمت بليتدوطرفه، 25،278 دلار يا كم‌وبيش ده‌برابر قيمتبليتدرجه‌سه (اكونومي)بود. برایاين مبلغ بيش‌ترانتظار خدماتی بی‌نقصی را خواهید داشت. اما من عضو برنامه مسافران پرسفر کانتاس نبودم (چون به‌ندرت با اينخط‌هواييمسافرت مي‌كنم) و خيلي زود متوجه دردسرهاي ناشي‌گري خودشدم.وقتی به شرکت‌هواپیماييامریکن‌ايرلاينز (كه كارت عضويت پلاتين مديران آن را دارم)زنگ می‌زنم، به خط وي.آي.پي آن وصل مي‌شومو فوريپاسخ مي‌گيرم. اما وقتی براي پرسش درباره تغيير پرواز در فرودگاه لس‌انجلس باکانتاس تماس گرفتم، روي خط نگهم داشتند و آخر هم كسي جوابگو نشد.هرچند پرواز با کانتاس چشم‌نواز بود.اما تجربه من توام با اين پرسش باقي ماند كه چرا با وجود پرداخت مبلغي بيش از پرداختي يك سال يك عضو عادي برنامه مسافران پرسفر كانتاس، باز هم به خدمات اوليه‌اي دسترسي نداشتم كه به يك عضو «برجسته» اين برنامه ارائه مي‌شود.

سی سالاززمانیکه امریکن‌ايرلاينز براي نخستين بار برنامه مسافر پرسفر رامعرفی کرده می‌گذرد.به‌عنوان مشاوري بيروني كه به امريكن‌ايرلاينز در طراحي اين برنامه كمك كرد (و بعد هم همين كمك را به بيش از يكصد مشتري ديگر از قبيل كنتيننتال، هيلتون و هرتسارائه داد)، بسيار درباره نحوه اثرگذاري اين برنامه‌ها فکر کرده‌ام و به‌تازگی به این باور رسیده‌ام که به‌تدریج کاستی‌هايي به طرح اوليه این برنامه رخنه کرده است. در این‌جا تعدادی از مشکلات بزرگ (و راه‌های رفعآن‌ها) را ذكر مي‌كنم.



[1]. هال بريرلي، رييس موظف هيات‌مديره و مدير ارشد معماري وفاداري در شركت مشاوره بريرلي و شركاست.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network