سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

رهبران سازمان‏های پایدار و برتر، سود و کارکنان را فدای یک‏دیگر نمی‏کنند..(راسل آیزنستات)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : علمی‌کردن هنر استراتژی

Article Title: Bringing Science to the Art of Strategy
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
علمی‌کردن هنر استراتژی
Bringing Science to the Art of Strategy

نوشته اِی.جی لافلی، راجر مارتین، یان ریوکین و نیکلای سیگلکوف

ترجمه دکتر احمد عیسی‌خانی

بسیاری از مدیران احساس می‌کنند محکوم به مصالحه ميان دقت بی‌ثمر برنامه‌ریزی استراتژیک معمولی و خلاقیت تصادفی دیگر جایگزین‌ها هستند. برای ایجاد استراتژی‌های بدیع ولی واقع‌بینانه این دو می‌توانند سازش کنند. نکته کلیدی، فهم این است که برنامه‌ریزی استراتژیک متعارف با تمام تحلیل‌هایش به‌واقع علمی ‌نیست: فاقد فرضیه‌سازی و آزمودن‌هایی است که در قلب روش علمی ‌قرار دارند.

نویسندگان مقاله، فرایند استراتژی‌سازی را مطرح می‌کنند که دقت و خلاقیت را باهم ترکیب می‌کند. تیم با فرموله‌کردن گزینه‌ها یا احتمال‌ها شروع می‌کند و می‌پرسد برای موفقیت هر کدام چه چیزی باید محقق شود. بعد از فهرست‌کردن همه شرایط، احتمال آن‌ها را ارزیابی و سپس موانع هر انتخاب را شناسایی می‌کند. آن‌گاه تیم شرایط موانع کلیدی را برای ارزیابی میزان جدی‌بودن آن‌ها آزمون می‌کند.

از این‌جا به بعد، انتخاب استراتژی ساده است: گروه تنها نتایج آزمون‌ها را بررسی و گزینه‌ای را انتخاب می‌کند که با کم‌ترین مانع جدی روبه‌رو است.

این مسیری است که پراکتر.اند.گمبل در اواخر دهه 1990 و زمانی طی کرد که درصدد تبدیل‌شدن به بازیگر جهانی صنعت مراقبت زیبایی بود. بعد از آزمودن شرایط مانع چندین راه ممکن، استراتژی متهورانه‌ای را انتخاب کرد که هرگز از دل فرایندهای سنتی بیرون نمی‌آمد: بازآفرینی شناسه اولی به‌عنوان محصولی باکلاس که به مصرف‌کنندگان انبوه هم فروخته می‌شد. موفقیت اولی جدید، فراتر از انتظارات بود و نشان داد که وقتی تیم‌ها از سوال «پاسخ صحیح چیست» به سوال «کدام سوال صحیح است» روی می‌گردانند، چه اتفاق‌هایی که رخ نمی‌دهد.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network