سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

اگر قصد کاهش نیرو دارید، از کسانی آغاز کنید که همچنان به عادتِ فرهنگ باخت چسبیده‌اند. جایشان را هم به کسانی واگذار کنید که شوق برد دارند. .(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : وقتي مصرف‌کننده برنده باشد، بازنده كيست؟

Article Title: When Consumers Win, Who Loses?
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
وقتي مصرف‌کننده برنده باشد، بازنده كيست؟

When Consumers Win, Who Loses?

  By Richard D’Aveni[1]
نوشته ریچارد دي‌آدونی
ترجمه مینا قدمی

برای اکثر شرکت‌ها، انجام بهترین‌ها برای مصرف‌کنندگان معنادار است. ولی این ممکن است برای اقتصادها خطرناک باشد.

برای درک چرايي آن بـايد هـر اقتصـادی را به دو گروه تـولیدکننـدگان و مصرف‌کنندگان تقسیم كرد. سیاست‌های دولتی مي‌تواند مددیار تولیدکنندگان از طريق تحديد واردات، مالیات‌‌بندي كم‌تر براي شركت‌ها، كاهش مقررات و تامين راحت‌تر اعتبارات تجاري باشد. هم‌چنين، آن‌ها مي‌توانند از طريق تجارت آزاد، مالیات كم‌تر فروش، قانون‌هاي حمايت از مصرف‌کننده و تسهيل اعتبارات براي مصرف‌كننده، به‌نفع مصرف‌کنندگان عمل كنند. هر دو گروه هم‌چنین مي‌توانند از یارانه مستقیم مثل وقفه‌ها و معافيت‌هاي مالیاتی برای شرکت‌ها يا انتقال وجوه برای مصرف‌کنندگان برخوردار شوند.

هر اقتصادی یک مجموعه مرکب است، ولی اغلب یک گروه بیش‌تر از سایرین از آن منتفع مي‌شود. چین به‌خاطر اقتصاد تولیدمحور معروف است: بهشت سرمایه‌داري و جایی که تعرفه‌ها، حمایت دولت و وام‌های بانکی سخاوتمندانه، تاسيس شرکت را آسان مي‌كند. مصرف‌کنندگان (یا کارکنان) از حقوق کم و دسترسی اندک به وام برخوردارند. كارشناسان اغلب از چین مي‌خواهند براي مصرف‌کنندگانش کار بیش‌تري صورت دهد


[1]. ريچارد دي‌آوني، استاد مدیریت استراتژیک در دانشکده بازرگانی تاك وابسته به کالج دارموت و نویسنده کتاب «سرمایه‌داری استراتژیک» (مك‌گراهیل، 2012) است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network