سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

اگر قصد کاهش نیرو دارید، از کسانی آغاز کنید که همچنان به عادتِ فرهنگ باخت چسبیده‌اند. جایشان را هم به کسانی واگذار کنید که شوق برد دارند. .(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : تاريخچه شركت به‌عنوان ابزار رهبري

Article Title: Your Company’s History As a Leadership Tool
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

تاريخچه شركت به‌عنوان ابزار رهبري

Your Company’s History As a Leadership Tool
نوشته جان سيمن و جورج ديويداسميت
ترجمه دكتر احمد عيسي‌خاني

هنگامي كه صحبت از تاريخچه شركت مي‌شود، معمولا هنگام جشن سالگرد همراه با چراغاني و آتش‌بازی است.اين توصيف یکی از رهبران کسب‌وکار در جشن دویست‌سالگی شرکتش بود و ادعا مي‌کرد که بدين ترتيب،وقت و هزينهكم‌تريصرف خواهد شد. دنیای به‌سرعت در حال تغییر، زمان کمی‌برای نوستالژی و موضوعات غیرمرتبط و بدتر از همه برای بردن آخرين نبرد به‌جا گذاشته است. اما نویسندگان، تاریخ‌نگاران کسب‌وکار در وینتروپ‌گروپ، ادعا می‌کنند رهبرانی که حوصله تاریخ را ندارند، این حقیقت حیاتی را از دست می‌دهند که درک ماهرانه گذشته یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که رهبران برای ساختن آینده در اختیار دارند.

همه اتفاق‌نظر دارند که کار رهبران تهییج تلاش‌ها و تدوین استراتژی‌های هوشمندانه برای آینده است. تاریخچه شرکت می‌تواند به‌نحوی سودمند در هر دو اين جبهه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وقتی رهبران تلاش می‌کنند کارکنان به‌نحوی سازنده با یک‌دیگر کار کنند،تبيين تاریخچه شرکت می‌تواند حس هویت و هدفمندی را القا کرده و اهدافی قابل‌فهم را مطرح سازد. در شکل معمول و آشنا، تاریخچه به‌عنوان روایتی از گذشته، ابزار توصیفی غنی است که رهبران می‌توانند از آن برای دفاع از تغییر و برانگیختن افراد برای غلبه بر چالش‌ها استفاده کنند. در سطحی بالاتر، به‌عنوان ابزاری نیرومند برای حل مسئله عمل می‌کند و می‌تواند بینش‌های عملگرایانه، تعمیم‌های معتبر و دیدگاه‌های معنادار را ارائه ‌کند و راهی است برای گذر از مدها و هیاهوهای مدیریتی گذرا و پرداختن به آن‌چه به‌راستی مهم است.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network