سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

برای اکثر ما این که به چشم یک هنرمند به خود نگاه کنیم کاری بسیار دشوار است، اما حقیقت آن است که هریک از ما هنرمندی هستیم. با هر انتخاب، هر‌ روز، کار هنری منحصر به‌فردی خلق می‌کنیم..(استفان لاندین، هری پل، جان کریستنسن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه در درک استراتژی به کارمندان کمک کنید

Article Title: How to Help Employees “Get” Strategy
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ترجمه دكتر احمد روستا و فاطمه حقيقي

چگونه در درک استراتژی به کارمندان کمک کنید

How to Help Employees “Get” Strategy

By Charles Galunic/ Immanuel Hermeck[1]

رهبران کسب‌وکار به‌طور طبیعي مي‌خواهند استراتژی‌های شرکتشان توسط کارمندان درک و پذیرفته شود یا آن‌چنان که ما مي‌گوییم ملکه ذهنشان شود. این امر اطمينان می‌دهد که تصميم‌ها و رفتارهای روزمره کارکنان از مقاصد رقابتی شرکت حمایت مي‌کند. ملکه‌ذهن‌شدن به‌ویژه زمانی اهميت دارد که نمي‌توان به‌سادگی به کارکنان گفت چه کار بکنند، اتفاقی که در اقتصادهای امروزی به شکل فزاینده‌ای در حال رخ‌دادن است. به همين دلیل است که شركت‌ها جلسات بزرگ برقرار مي‌کنند و مدیران ارشد پیام‌های الکترونیک برای سراسر شرکت ارسال مي‌دارند: آن‌ها مي‌خواهند مطمئن شوند که کارکنان آن را درک کرده‌اند. با این وجود، اطلاعات اندکی در این مورد داریم که چرا برخی کارمندان آن را درک مي‌کنند و برخی نه.

برای درک بهتر آن‌چه ملکه‌ذهن‌شدن استراتژی را تسهیل مي‌کند، ما بیش از شصت‌هزار پاسخ محرمانه به یک نظرسنجی رضایت کارکنان را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادیم که توسط یک شرکت جهانی مالک بیش از سیصد شرکت عملیاتی انجام شده بود. ما به‌درستی برخی نتایج را پیش‌بینی کردیم: کارمندان سطوح بالاتر، کارمندانی که از جبران خدمات و توازن زندگی و کار خود خوشحال بودند و کارکنانی که در کل نگاهشان به شرکت مثبت بود با احتمال بیش‌تری نسبت به بقیه استراتژی شرکت را درک و قبول مي‌کردند. (این نتایج 39 درصد انحرافی را که ما در درجه ملکه‌ذهن‌شدن استراتژی یافتیم، توضیح مي‌دهد.) ولی ما با موارد غافلگیرکننده‌ای نیز روبه‌رو شدیم. برای مثال، انتظار داشتیم کارکنان باسابقه، بیش‌تر از دیگران به استراتژی شرکت آگاهی داشته باشند ولی اثر آن متناقض بود، شاید به این دلیل که مشغول بودن طولانی‌مدت در یک شرکت به معنای مواجهه بیش‌تر با تغییرات استراتژی است که نیاز به تغییراتی در ذهنیت و تجدید پذیرش دارد.



[1] . چارلز گالونیک، استاد تمام مدیریت و مسئولیت در دانشگاه آنساد فرانسه است. امانوئل هرمرک، رییس جهانی منابع انسانی در شرکت برتلسمان است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network