سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

امروز نسلی را مدیریت می‏کنیم که بیش‏تر متکی به رویاهایش زندگی می‏کند تا حافظه‏اش..(فریبا لطیفی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : فعل و انفعال های جدید رقابت

Article Title: The New Dynamics of Competition
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
فعل و انفعال های جدید رقابت

The New Dynamics of Competition

نوشته مایکل رایال
ترجمه علی قدس

مدل نیروهای پنج‌گانه مایکل پورتر توانست در سال 1979 رشته استراتژی را متحول کند. اما مقاله «استراتژی کسب‌وکار ارزش‌محور» سال 1996 آدام براندنبورگر و هاربورن استوارت‌جونیور، می‌تواند حتا تاثیرگذارتر باشد، چرا که از روش‌های محاسباتی جهت ارزیابی تصمیم‌هاي استراتژیک بهره می‌برد. اکنون رایال از اساتید دانشکده مدیریت راتمن در دانشگاه تورنتو ،مدلی از استراتژی رقابتی را بر مبنای کارهای محاسباتی براندنبورگر و استوارت ارائه می‌کند.

مدل کسب ارزش (وی.سی.ام) از توانایی بالایی جهت تشریح و پیش‌بینی برخوردار است که دیگر مدل‌ها فاقد آن هستند. تعریف این مدل از رقابت درون یک صنعت عبارت است از تنش بین ارزش حاصل از تراکنش‌های یک شرکت با مجموعه مشخصی از عوامل و ارزش صرف‌نظرشده‌ای که می‌توانست از طریق تراکنش با دیگر عوامل به‌دست آيد. پیامد کلیدی چنین نگرشی این است که استراتژیست‌ها بايد به جاي توجه به نحوه رقابت شرکت با دیگر بازیگران، به نحوه رقابت بازیگران بر سر شرکت توجه کنند.

کار روی وی.سی.ام هم‌اکنون هم بينش‌های چشمگيري را برای رهبرانی به‌همراه دارد که مشغول ترسیم مسیر استراتژیک شرکت‌شان هستند. خلق نسخه‌ای جامع حاوی مجموعه‌ای کامل از متغیرهای ورودی که توسط تحقیقات تجربی و دیگر تعديلات تقویت می‌شود، می‌تواند روشنگر مسیر دستیابی به راهکارهای بهینه کسب‌و‌کار باشد.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network