سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

شکوفایی قابلیت‏ها نتیجه غلبه بر موانعی نیست که دیگران می‏سازند، بلکه ثمره چیرگی بر موانعی است که خود ایجاد می‏کنید..(رابرت کاپلان)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : نظریه شركت شما چيست؟

Article Title: What Is the Theory of Your Firm?
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
نظریه شركت شما چيست؟
What Is the Theory of Your Firm?

به‌جاي مزيت رقابتي، بر رشد ارزش‌آفرین تمركز کنید.

نوشته تاد زنگر
ترجمه رامک فداییان

اگر از مديران بخواهيد راهبرد را تعريف كنند، احتمالا بيش‌ترشان چنين تعريفي ارائه مي‏دهند: راهبرد شامل كشف و هدف‏گيري بازارهاي جذاب و سپس، ایجاد جایگاه‌هایی‏ است كه مزيت رقابتي پايدار در خود نهان دارند. شركت‏ها اين جایگاه‌‏ها را به‏واسطه پيكربندي و چيدمان منابع و فعاليت‏ها كسب مي‏كنند تا ارزشي منحصربه‌فرد يا ارزشي متعارف با هزينه‏اي بسيار پایین به مشتريان ارائه دهند. اين ديدگاه از راهبرد همان‏ است كه در دوره‏هاي دانشکده‌های كسب‏وكار در سراسر دنيا تدريس مي‏شود

نويسنده معتقد است، متاسفانه سرمايه‏گذاران به مديران ارشد براي اشغال و دفاع از جایگاه‌‏هاي بازار ارج نمي‏نهند. بازارهاي سهام مملو از شركت‏هايي با جایگاه‌‏هاي قدرتمند و قیمت سهام کم‌رشد هستند. استمرار بازده مالي گذشته، حتا اگر بسيار قابل‌توجه باشد نيز موجب افزايش چشمگيري در قيمت سهام نمي‏شود. شگفتی‏هاي مثبت امروز بايد ارزشي بيش از شگفتی‏هاي ديروز داشته باشد.

زنگر معتقد است آزاردهنده‏ترين چالش راهبردي يك مدير نه کسب يا پايدار‏سازي مزيت رقابتي، بلكه استمرار ارزش‌آفرینی است. وي «نظریه سازمان» را ارائه مي‏دهد كه نشان می‌دهد يك شركت دقيقا چگونه به ارزش دست يابد. او با مروري بر تاريخچه دیسنی و اپل، تقویت‌کننده‌های نظریه سازمان را شرح مي‏دهد و نشان می‌دهد نظریه سازمان چه نقشی در انتخاب گزينه‏هاي راهبردي دارد و يادآور مي‏شود چه روي خواهد داد اگر يك شركت بينش نسبت به نظریه خود را به دست فراموشي بسپارد.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network