سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

همین که باورکردن چیزی را انتخاب کنید یا به باور آن برسید، میلی به دست‏کشیدن از آن ندارید..(ارول موریس)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه شرکا استراتژی را شکل می‌دهند

Article Title: How Partners Shape Strategy
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چگونه شرکا استراتژی را شکل می‌دهند

How Partners Shape Strategy

By Henrich Greve/ Timothy Rowley/ Andrew Shipilov1
ترجمه شیرین ناظرزاده

لآیا شرکت شما در کانون شبکه‌ای از شرکا قرار دارد که هیچ کدام از آن‌ها با هم تعاملی ندارند؟ اگر این‌طور است برای انجام نوآوری‌های بنیادین در جایگاه مناسبی قرار دارید، اما اگر مشکلی هم پیش آید، خودتان تنها هستید که باید آن را حل کنید. یا این‌که شما بخشی از یک شبکه از متحدان باهم مرتبط را تشکیل می‌دهید؟ در این حالت نسبت به ایجاد نوآوری‌ محدود هستید، اما احتمالا در مواقع بحران کم‌تر تنها می‌مانید.

در طول دوازده سال پژوهش، ما آموخته‌ایم کدام یک از انواع شبکه‌ها برای کدام یک از انواع شرکت‌ها مناسب هستند و شما چگونه می‌توانید شبکه‌ای در خور استراتژی‌ها، جایگاه و محیط کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

ائتلاف‌های سونی و سامسونگ را با مجاري فروش و شرکای تحقیق‌وتوسعه‌شان از سال 2008 تا 2011 در نظر گیرید. سامسونگ در کانون شبکه قرار دارد، جایگاهی که می‌تواند در آن دیدگاه‌های شرکای متعددی مانند دریم‌وُرک و کِی.‌تی را با هم ترکیب کند: دو شرکتی که با فناوری سه‌بعدی کارهای جالبی انجام می‌دهند، اما عموما با هم کار نمی‌کنند. مانند اَپل که آیفون را بعد از جمع‌آوری ایده‌های مختلف از موتورلا و شرکای متعدد ابداع کرد، سامسونگ هم برای نگاه به آینده و خلق یک محصول غیرمنتظره، مثل یک دستگاه کوچک دستی برای دیدن فیلم‌های سه‌بعدی بدون عینک، در جایگاه مناسبی قرار دارد. (گوشی‌های گالکسی این شرکت دارای امکاناتی پیشرفته مانند ردیابی چشم و بدن فرد است). اما امکان دارد ریسک انزوایی را متحمل شود که بویینگ (دیگر شرکت با موقعیت کانونی در شبکه خود) تجربه کرد. شبکه بویینگ فاقد شرکایی یک‌پارچه برای مقابله با مشکلات تولید هواپیمای جدید دریم‌لاینر787 و جلوگیری از تاخیر در راه‌اندازی محصول بود.



[1] هنریک گریو استاد و اندرو شیپ‌لوف، استادیار دانشگاه آنساد هستند. تیموتی راولی، استادیار دانشگاه تورنتو است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network