سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مدیران وقت ‌شناس و هدف‌مند می‌دانند کیستند، به کجا می‌روند و چه‌چیزی آن‌ها را در این سفر رهمنون است..(کن بلانچارد، استیو گاتری)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : اگر سالخوردگی خود را ببینید، تصمیم‌های بهتری اتخاذ می‌کنید

Article Title: You Make Better Decisions If You “See” Your Senior Self
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

اگر سالخوردگی خود را ببینید، تصمیم‌های بهتری اتخاذ می‌کنید

You Make Better Decisions If You “See” Your Senior Self

By Hal Hershfield[1]

ترجمه محمدحسین دهنوی

یافته: بسیاری از افراد خود را جدا از آن‌چه در آینده خواهند بود می‌دانند و در نتیجه، از پاداش‌هایی غفلت می‌ورزند که ممکن است در آینده نصیبشان شود. اما برخوردی مختصر با تصاویری از دوران پیری می‌تواند این رفتار را تغییر دهد.

پژوهش: ‌هال هرشفیلد با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی (اف.ام.آر.آی) از افراد متوجه شد الگوهای عصبی افراد در زمانی که ده سال بعد خود را توصیف می‌کنند به‌طور محسوسی با الگوهای عصبی آن‌ها در زمانی که وضعیت فعلی خویش را توصیف می‌کنند متفاوت است (اما مشابه زمانی است که آن‌ها در مورد رفتار بازیگران صحبت می‌کنند). در یک آزمایش تخصیص دارایی که بعد انجام شد، مشخص شد افرادی که فعالیت مغزیشان به هنگام صحبت در مورد آینده خویش، بیش‌ترین تغییر را نشان می‌دهد، بیش‌تر به دستاوردهای فوری و کوچک گرایش دارند تا منافع بلندمدت. اما در آزمایش‌های پیگیری، وقتی تصاویری از دوران پیری به افراد نشان داده شد، این تمایل از بین رفت.

چالش: آیا ما به‌راستی با دوران پیری خود مثل یک غریبه برخورد می‌کنیم؟ آیا به‌واقع عکس‌های تغییریافته قضاوت ما را بهتر می‌کنند؟ پرفسور هرشفیلد، از تحقیق خود دفاع کنید.



[1]. هال هرشفیلد (که عکس وی را همراه با آواتاری دیجیتال از دوران پیری وی در سمت چپ مشاهده می‌کنید) استادیار بازاریابی دانشکده کسب‌وکار لئونارد استرن دانشگاه نیویورک است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network