سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

همین که باورکردن چیزی را انتخاب کنید یا به باور آن برسید، میلی به دست‏کشیدن از آن ندارید..(ارول موریس)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : متخصصان چگونه نفوذ می‌کنند

Article Title: How Experts Gain Influence
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
مدیریت ریسک
متخصصان چگونه نفوذ می‌کنند
How Experts Gain Influence
نوشته آنت مایکس، ماتیو هال و یووال میلو
ترجمه دکتر احمد عیسی‌خانی

از لحاظ نظری، گروه‌های مدیریت ریسک دو بانک انگلیسی (ساکسون و آنگلو) نفوذهای یکسانی بر سازمانشان داشتند. اما در عمل این‌گونه نبود: ساکسون به یک کار حیاتی در سراسر بانک مشغول بود، در حالی که آنگلو حضور اندکی خارج از حوزه تخصصی خود داشت.

نویسندگان مقاله در بررسی این دو نهاد مالی چهار شایستگی را شناسایی کرده‌اند (جاده‌سازی، ابزارسازی، کارتیمی و ترجمه) که به رهبران یا حوزه های تخصصی کمک می‌کنند برای جلب توجه مدیریت ارشد رقابت کرده و نفوذشان را افزایش دهند.

مدیران ریسک آنگلو تنها در تعدادی از این شایستگی‌ها قوی بودند، اما مدیران ساکسون در هر چهار شایستگی برتری داشتند. آن‌ها به‌طور مداوم محیط درونی و بیرونی را درباره موضوعات مهم قابل کاربرد در دیدگاه مدیریت ریسک پایش می‌کردند (جاده‌سازی)، سپس ابزارهایی مانند گزارش‌های سه‌ماهه ریسک تهیه می‌کردند که تخصص آن‌ها را ترویج می‌داد (ابزارسازی). هم‌زمان با کنترل طراحی‌ ابزارها و پیاده‌سازی، مدیران ریسک بینش‌های مدیران کسب‌وکار را یک‌پارچه می‏کردند (کارتیمی) و مطمئن می‌شدند همه یافته‌ها را درک کرده‌اند (ترجمه).

در نهایت، نقش‌های متخصصان باید با استراتژی و نیازهای ساختاری سازمان متناسب باشد. در برخی از موقعیت‌ها، متخصصان کارکردی می‌توانند نمایه (پروفایل) خود را با تقویت دو مورد از این شایستگی‌ها ارتقا دهند. اما آن‌هایی که در هر چهار شایستگی قوی هستند، احتمال بیش‌تری دارد که بانفوذترین باشند.