سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

یک شرکت در صورتی می‌تواند ایده‌های بزرگ‌تری دریافت کند که قیفی قطور داشته باشد که بتوان تعداد زیادی ایده کوچک را در آن ریخت..(روزابت موس کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه ارزش را به سمت خود برانیم

Article Title: How to Drive Value Your Way
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چگونه ارزش را به سمت خود برانیم

How to Drive Value Your Way

نوشته مايكل جاكوبايدس و جان‌پل مكدافي

ترجمه علي قدس
 

داستان رایانه‌های شخصی به‌عنوان الگویی از تحول صنایع در اقتصاد دانش‌محور در اذهان تحلیلگران و استراتژیست‌ها حک شده است. در نظام طبیعی امور، شفاف و استانداردشدن رابط‌های بین سطوح مختلف زنجیره ارزش به شکاف‌هایی در صنایع منجر ‌می‌شود که باعث چرخش ارزش در طول زنجیره ارزش ‌می‌شود.

اما به اعتقاد مولفان، مایکل جاکوبیدز و جان‌پل مکدافی، ارزش نباید لزوما از دست حاکمان بازار به جای دیگری نقل مکان کند. به‌طور مثال، خودروسازان سنتی توانسته‌اند با وجود توسل شدید به برون‌سپاری و رقابت شدید بین خودروسازان، سهم به‌نسبت ثابتی از کل سرمایه بازار در صنعت خود را حفظ کنند.

خودروسازان و دیگر رهبران صنایع مانند گوگل و اپل با بهره‌بردن از چهار روش کلیدی ذیل، ارزش و کنترل استراتژیک صنعت خود را در اختیار ‌می‌گیرند و آن را حفظ ‌می‌کنند:

1.         کنترل دارایی‌هایی که حداقل امکان را برای تبدیل‌شدن به کالاهای بی‌شناسه[1] دارند (و جلوگیری از تلاش دیگران برای اقدا‌می ‌مشابه).

2.         ایفای نقش «ضامن کیفیت» برای مشتری نهایی (شامل تقبل مسئولیت برای تمامیت محصول، حتا قطعات تولیدشده شرکت‌‌های ثالث).

3.         در تماس بودن با نیاز‌های متغیر مشتریان (تغییرات در مشتری نهایی عموما با جابه‌جایی ارزش همراه است).

4.         ایجاد تعادل بین اصول رشد و کنترل استراتژیک زنجیره ارزش.

مولفان با نگاهی به صنعت خودرو، چگونگی حفظ ارزش توسط حاکمان و تغییراتی را بررسی ‌می‌کنند که تازه‌واردان می‌توانند در فضای رقابتی جهت راندن ارزش به سمت خود ایجاد کنند.

 


[1] . commoditized




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network