سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

علت آن‌که متولد شدیم و به این دنیا آمده‌ایم این است که اثری ماندگار و جاویدان از خود در دنیا بگذاریم..(استفان لاندین، هری پل، جان کریستنسن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : بازاندیشی کارخانه تصمیم

Article Title: Rethinking Decision Factory
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
بازاندیشی کارخانه تصمیم
Rethinking Decision Factory
نوشته راجر مارتین
ترجمه دکتر احمد عیسی‌خانی

شرکت‌ها در همه جا در حال رقابت برای یافتن نخبگان برای کار دانشی هستند و این فرایند اغلب به هزاران کارمند گران‌قیمت منجر می‌شود که طبق انتظار بهره‌ور نیستند. بنابراین، تعداد انبوهی از آن‌ها را اخراج می‌کنند و بلافاصله دوباره به دنبال استخدام آن‌ها می‌روند. نویسنده مقاله می‌گوید این چرخه «زیاده‌روی و بیرون‌روی»[1] بسیار مخرب است: جدا از هزینه‌های انسانی و اجتماعی مترتب بر آن، شیوه‌ای ناکارامد برای اداره هر منبعی است چه رسد به کارکنان دانشی. نویسنده بر این باور است این مسئله وجود دارد چون بسیاری از شرکت‌ها نحوه کارکرد کار دانشی را درک نمی‌کنند و تفاوت آن با کار دستی را نمی‌دانند. آن‌ها فکر می‌کنند کارکنان دانشی را نیز باید همانند کارکنان یدی سازماندهی کنند: هر کارمندی کار مشابهی را در یک نوبت کاری انجام دهد. آن‌ها هم‌چنین تصور می‌کنند دانش توسط کارکنان محدود می‌شود و کم‌وبیش کدگذاری و انتقال آن همانند روش رایج برای کار یدی کم‌وبیش غیرممکن است.

مشکل این است که کار دانشی در آغاز در قالب پروژه ‌ظاهر می‌شود نه وظایف تکراری روزمره. بنابراین کارکنان همواره زمان بیکاری دارند. البته این به نفع آن‌ها نیست که اعلام کنند دارای ظرفیت مازاد هستند، چرا که ممکن است به ارزیابی عملکرد ضعیف یا اخراج منجر شود و این الزام بقا مانع انتقال دانش می‌شود. راه‌حل این است که کار دانشی را همانند شرکت‌های خدمات حرفه‌ای سازماندهی کنیم (با قابلیت‌های قابل انتقال به پروژه‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند) و مدیران کلیدی را مسئول کدگذاری دانش قرار دهیم.

 


[1]-binge and purge





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network