سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

امروزه ارزشمند‏ترین قابلیت‏های مدیریت دقیقا همان‏هایی هستند که قابل مدیریت نیستند..(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : بازاریابی مهاجران

Article Title: Diaspora Marketing
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

بازاریابی مهاجران

Diaspora Marketing

نوشته نیرمالیا کومار و جان‌بندیکت استینکمپ

ترجمه کیوان سلطانی

با وجود قدرت رو به افزایش اقتصادهای در حال توسعه، تعداد کمی از ‌شرکت‌های فعال در بازارهای در حال ظهور موفق شده‌اند شناسه خود را در غرب تثبیت کنند. مشکل این نیست که ‌آن‌ها دیر وارد بازار شده‌اند، بلکه ادراک غالب این است که ‌آن‌ها به جای کالاهای نسل آینده، کالاهای کم‌کیفیت ارائه ‌می‌دهند. بر اساس باور جاری، ‌آن‌ها باید به منظور غلبه بر این موانع هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوند.

اما برخی شرکت‌های عظیم در حال ظهور مانند بانک هندی آی.سی.آی.سی و نوشابه‌سازی مکزیکی تیکِیت در حال یافتن راه‌هایی برای ایجاد شناسه‌های جهانی بدون صرف هزینه‌های هنگفت هستند. ‌آن‌ها دارند یاد ‌می‌گیرند به جای آن‌که نسبت به رقبای خود پول بیش‌تری خرج کنند، هوشمندانه‌تر عمل کنند. یکی از راهبردهای قدرتمندی که ‌آن‌ها به‌کار گرفته‌اند هدف قرار دادن مهاجرانی است که سرزمین مادری خود را ترک کرده‌اند. مناطقی که این دسته افراد در ‌آن‌ها متمرکز شده‌اند، ‌می‌توانند سکوی پرش بسیار مناسبی به سمت بازارهای توسعه‌یافته باشند.

بر اساس گفته نویسندگان، کلید این امر هدف قرار دادن بخش مناسب این مهاجران است. احتمال این‌که جذب‌کننده‌ها، یعنی آن دسته از مهاجران که به‌سرعت آداب و رسوم کشور جدید را فرا گرفته و به‌کار ‌می‌بندند، محصولات سرزمین مادری خود را خریداری کنند پایین است. حاشیه‌نشین‌ها نیز که از فرصت‌های اقتصادی و تحصیلی بی‌بهره هستند، اغلب محصولات کاربردی و ارزان قیمت را انتخاب ‌می‌کنند. اما شرایط در رابطه با دو گروه دیگر مهاجران متفاوت است: قوم‌گرایان که به‌شدت به هویت سرزمین مادری خود پایبندند و دوفرهنگی‌ها که اغلب ثروتمند و تحصیل‌کرده بوده و به‌راحتی بین فرهنگ سرزمین مادری خود و فرهنگ کشور جدید در حال حرکتند. این دسته از مهاجران دارای جذابیت ویژه‌ای هستند، چرا که در جوامع محلی خود مورد قبول بوده، ‌می‌توانند بر سایر مصرف‌کنندگان تاثیر بگذارند و مجاری ارتباطی خوبی برای دسترسی به جمعیت اصلی کشور مقصد به‌شمار ‌می‌آیند.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network