سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

لازم نیست بُردِ یک‌سو، به هزینه باخت دیگران به‌دست آید..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : رهبران شما چگونه باید رفتار کنند؟

Article Title: How Should Your Leaders Behave
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

رهبران شما چگونه باید رفتار کنند؟

How Should Your Leaders Behave?

By Kevin Sharer [1]

ترجمه مینا قدمی

هر فردی که مسئولیت عملکرد یک سازمان بزرگ را به‌عهده دارد، ارزش رهبران اثربخش را به‌خوبی می‌داند. بسیاری از ما اشتیاق بیش از حد خود را در سرمایه‌گذاری برای بالندگی آن‌ها نشان می‌دهیم. اما نگاهی اجمالی به تاریخ و پیشینه مدیریت نشان می‌دهد که هیچ اجماعی برای چگونه انجام‌دادن این امر وجود ندارد. وقتی رشد سریع شرکت آمجن، ما را ناگزیر از جذب نخبگان در شبکه رهبری کرد، باید خودمان مشکل را به طریقی حل می‌کردیم.

این چیزی است که آموختم: باید تمرکز خود را بر رفتارهایی می‌گذاشتیم که انتظار داشتیم در این فرایند رهبران بروز دهند و نیز رفتاری که باید از کسانی سر ‌بزند که در قالب تیم ارشد مدیریت، از لحاظ فکری و عاطفی بسیار متعهد بودند. ابتدا ما بر سر عناوین موضوع‌هایی که یک رهبر باید در سازمان انجام دهد، بحث کردیم. حتا در این مرحله هم مباحث ما بسیار پرهیجان بود، اما بر سر یک فهرست توافق کردیم: آگاهانه به‌عنوان مدل نقش عمل کن؛ نتایجی محکم را به شیوه مناسب ارائه کن؛ تیم‌های توان‌افزوده و متنوع را ایجاد و توسعه داده و راهبری کنید؛ دیگران را با چشم‌اندازی قابل‌اجرا از آینده برانگیزید.

این بحث‌ها زمانی زنده‌تر شدند که ما درصدد توصیف هر رفتار با تفصیل کافی برای آگاهانه‌تر ساختن انتخاب، آموزش و ارزیابی برآمدیم. برای مثال، عمل به‌عنوان مدل نقش، موجب چالش روزافزون رهبران به بهترشدن در شغل خود می‌شد. ما به این توافق رسیدیم که رهبران باید تلاش کنند تا به خودآگاهی دست یافته، در جست‌وجو و پذیرش بازخورد بوده، پیوسته رشد و تعالی یافته و ارزش‌های فرهنگی آمجن را پذیرا باشند (همان‌گونه که ما به‌هرحال یک فرایند مستقل تعریف کرده بودیم). توصیف‌ها تحت هر عنوان باید دقیق و صریح، واقع‌بین و عمل‌گرا بودند. کلمات مهم بودند.



[1] . کوین شارر، به مدت دوازده سال مدیرعامل آمجن بوده و در حال حاضر در دانشکده کسب‌وکار هاروارد در بخش استراتژی تدریس می‌کند.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network