سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

رهبرانی که تیم خود را به سوی برد هدایت می‌کنند پیوسته در پیام‌ها و رفتارهایشان عناصر مسئولیت‌پذیری، هم‌یاری و ابتکار را می‌گنجانند..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : انسانی‌کردن تجارت الکترونیک

Article Title: Rakuten’s CEO on Humanizing E-Commerce
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

انسانی‌کردن تجارت الکترونیک

Rakuten’s CEO on Humanizing E-Commerce

نوشته هیروشی میکیتانی

ترجمه دکتر امین وکیل‌باشی

راکوتن نسخه ژاپنی آمازون است، اما تجربه خرید بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهد. هدف بنیانگذارش در سال 1997 این بوده که برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فرصت راه‌اندازی آسان فروشگاه اینترنتی را فراهم کند. به‌علاوه آن نوع از خدمات مشتری‌ و مهمان‌نوازی را ارائه دهد که حتا رستوران‌های زنجیره‌ای در ژاپن ارائه می‌دهند. میکیتانی یک ابرفروشگاه اینترنتی نمی‌خواست، بلکه چیزی بیش‌تر شبیه بازار می‌خواست، جایی که مالکان دکان‌های کوچک منتخبی از محصولات را به‌فروش می‌گذارند و با مشتریان تعامل دارند. او معتقد است بشر به ارتباطات و روابط احتیاج دارد. او می‌نویسد: «انسان می‌تواند گوش بدهد و نیاز شما را بفهمد و در مورد محصول مورد نظر شما، توضیحات و داستان‌هایی مربوط بگوید.»

در ژاپن، راکوتن میزبان چهل‌هزار کسب‌وکار است. به منظورکنترل ریسک ناشی از مشکلات کیفیت و خدمات، این شرکت یک فرایند بسیار دقیق برای ارزیابی اقراد داوطلب افتتاح فروشگاه اینترنتی دارد. راکوتن بر مبدلات نظارت دارد و یک برنامه بازخورد از مشتری طراحی کرده است (فروشگاه‌هایی که به‌طور مداوم بازخورد ضعیفی داشته باشند از سایت اخراج می‌شوند) و هم‌چنین پول مشتریانی که محصول به هر دلیلی به‌دستشان نرسیده مسترد می‌شود. امروزه راکوتن با فروش جهانی پانزده‌میلیارد دلاری در سال 2012 سومین بازار بزرگ تجارت الکترونیک دنیاست.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network