سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مشکل در ایجاد تحول، رفتار کسانی است که تغییر پر شتاب جهان را نادیده می‌گیرند، کسانی که از ترس مشکلات سفر درجا خشک شده‌اند، کسانی که تنها بلدند بنالند..(جان کاتر- دان کوهن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : تصمیم‌ بگیرید چگونه تصمیم بگیرید

Article Title: Deciding How to Decide
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

تصمیم‌ بگیرید چگونه تصمیم بگیرید

Deciding How to Decide

نوشته هیو کورتنی، دان لوواللو و کارمینا کلارک

ترجمه حسین حسینیان و پوریا بهزادپور

اغلب کسب‌وکارها بر ابزارهای سنتی بودجه‌ریزی سرمایه‌ای در زمان اتخاذ تصمیم‌های استراتژیکی مانند سرمایه‌گذاری بر یک تکنولوژی نوآورانه یا ورود به یک بازار جدید متکی هستند. این ابزارها بر این فرض استوارند که تصمیم‌گیرندگان به اطلاعات کامل و قابل‌اطمینانی دسترسی دارند. با این وجود، اغلب تصمیم‌های استراتژیک باید در شرایط بسیار نامطمئن اتخاذ شوند.

چرا این ابزارهای سنتی با وجود محدودیت‌های مشخص تا این حد به‌کار می‌روند؟ مشکل نبود جایگزین نیست. مدیران ابزارهای گسترده‌ای (مانند تحلیل تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی سناریو و ابزارهای گردآوری اطلاعات) در اختیار دارند که می‌تواند به آن‌ها در اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه در شرایط بسیار نامطمئن کمک کند. اما تغییرات بسیار، می‌تواند خسته‌کننده باشند.

این مقاله الگویی برای انتخاب ابزار تصمیم‌گیری درست برای تصمیم‌های پیش‌رو بر مبنای سه عامل، ارائه می‌کند: تا چه میزان متغیرهای پیش‌بینی‌کننده موفقیت را به‌خوبی می‌شناسید، تا چه میزان می‌توانید حدود نتایج احتمالی را پیش‌بینی کنید و تا چه میزان اطلاعات مرتبط متمرکز شده‌اند.

نویسندگان، چارچوب خود را با نمایش تصمیم‌های مدیران مک‌دونالد به‌تصویر می‌کشند: از تصمیم‌های بسیار مشخص (مانند انتخاب مکان برای یک فروشگاه تازه در ایالات‌متحده) گرفته تا تصمیم‌های بسیار پیچیده (مانند تغییر کسب‌وکار در پاسخ به شیوع چاقی).





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network