سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

رهبرانی که تیم خود را به سوی برد هدایت می‌کنند پیوسته در پیام‌ها و رفتارهایشان عناصر مسئولیت‌پذیری، هم‌یاری و ابتکار را می‌گنجانند..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : نسل سوم علم تحلیل

Article Title: Analytics 3.0
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
نسل سوم علم تحلیل
Analytics 3.0
نوشته توماس داونپورت
ترجمه پیمان سلطانی

آن‌هایی که در رابطه با شرکت‌های «داده‌هوشمند» مطالعه ‌می‌کنند، معتقدند ما تاکنون دو دوره استفاده از علم تجزیه‌وتحلیل را (که ‌می‌توان از آن‌ها با عنوان‌های «قبل از داده‌های بزرگ» و «بعد از داده‌های بزرگ» یاد ‌کرد)پشت سر گذاشته‌ایم و در حال ورود به دوره سوم هستیم. مشخصه این عصر جدید یک تصمیم فراگیر به‌منظور به‌کارگیری تکنینک‌های قوی جمع‌آوری و تحلیل داده نه‌تنها در رابطه با عملیات یک شرکت، بلکه در رابطه با خدمات و محصولات آن است.

این تغییر راهبردی در نقطه تمرکز آشکارا به معنای یک نقش جدید برای علم تجزیه‌وتحلیل است. شرکت‌ها باید چالش‌های مرتبط زیادی را شناسایی ‌کرده و با توانایی‌ها، پست‌ها و اولویت‌های جدید به این چالش‌ها پاسخ دهند. الزامات چنین تغییری شامل موارد زیر خواهد بود:

-          انواع چندگانه داده، اغلب به‌صورت ترکیبی

-          مجموعه جدیدی از گزینه‌های مدیریتی

-          فناوری‌‌ها و روش‌های سریع‌تر تجزیه‌وتحلیل

-          علم تجزیه‌وتحلیل تنیده

-          تیم‌‌های فرارشته‌ای داده

-           تجزیه‌وتحلیل تجویزی

-           تجزیه‌وتحلیل در یک مقیاس صنعتی

-          راه‌‌های جدید تصمیم‌گیری و مدیریت

این ظرفیت‌های جدید را نمی‌توان با استفاده از مدل‌های قدیمی ‌در رابطه با نحوه پشتیبانی علم تجزیه‌وتحلیل از کسب‌وکار توسعه داد. مدل داده‌های بزرگ قد‌می ‌شگرف به سمت جلو بود، اما این مدل نمی‌تواند بیش از این تاثیرگذار باشد. شرکت‌ها باید بار دیگر در رابطه با این‌که تحلیل داده چگونه ‌می‌تواند برای آن‌ها و مشتریان‌شان خلق ارزش کند به‌طور بنیادی بازاندیشی کنند.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network