سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

در سازمان سالم، هیچ‌کس ترفیع نمی‌گیرد مگر آن‌که نمودار و مظهر ارزش‌های رفتاری سازمان باشد..(پاتریک لنچیونی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : قابلیت‌ها برای موفقیت

Article Title:
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
قابلیت‌ها برای موفقیت
نوشته دکتر ناصر خانی و دکتر مژگان بهرامی[1]

از قابلیت‌ها زیاد شنیده‌ایم. بارها گفته‌‌ایم که فردی در زمینه‌ای خاص قابلیت دارد یا ندارد. یا این‌که سازمانی فلان قابلیت را ندارد یا بهتر است داشته‌باشد. همین الان هدف شما از مطالعه این متن چیست؟ آیا به‌دنبال افزایش قابلیتی در خود هستید؟ آیا قابلیتی دارید که فکر می‌کنید باید آن‌را تقویت کنید. آیا اعتقاد دارید سازمانی که با آن سر‌و‌کار دارید باید قابلیت ویژه‌ای را در زمینه‏ای خاص تقویت کند؟ شاید به این فکر کرده باشید که برای موفقیت در زمینه‌ای خاص که هدف‌گذاری نموده‌‌اید به لیستی از قابلیت‌ها نیاز دارید و هرازگاهی قابلیتی جدید به لیست خود افزوده باشید. شاید هم سازمان مطبوعتان لیستی از قابلیت‌ها دارد که شما به‌عنوان عضوی از آن سازمان کنجکاوید بدانید ماهیت آن قابلیت چیست و چگونه می‌توانید به تحقق آن در سازمان کمک کنید. چرا اهمیت قابلیت‌ها روز به روز بر افراد و سازمان‌ها محرز می‌شود؟ به‌راستی، قابلیت چیست؟

قابلیت چیست؟

قابلیت در لغت به معنای شایستگی، سزاواری، و آمادگی جهت قبول امری یا حالتی است. همچنین، به معنای استحقاق و استعداد نیز آمده‌است. در معنی عام، قابلیت به توانایی یک سامانه اعم از فرد، سازمان، بخش، یا سیستم برای رسیدن به اهداف خود به ویژه در ارتباط با ماموریت کلی آن سامانه اطلاق می‌شود. قابلیت انواع گوناگونی دارد از جمله قابلیت فردی و قابلیت سازمانی.



[1] - ناصر خانی داریمدرک دکترای مدیریت استراتژی از دانشگاه یو. تی. ام مالزی هستند، ایشان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد می‏باشند. مژگان بهرامی داری مدرک دکترای مدیریت بازاریابی از دانشگاه یو. تی. ام مالزی هستند، ایشان عضو هیات علمی دانشگاه می‏باشند.  





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network