سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

آدم موفق جاي مناسب خود را پيدا مي كند، ولي مدير موفق براي ديگران جاي مناسب مي يابد..(جان ماكسول)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : قواعد نوین جهانی‌شدن

Article Title: The New Rules of Globalization
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
مدیریت ریسک

قواعد نوین جهانی‌شدن

The New Rules of Globalization

نوشته یان برمر

ترجمه دکتر عبدالرضا رضایی‌نژاد

تا سال 2008 میلادی، چنین می‌نمود که همه شرکت‌ها می‌توانند به بازار جهانی بپیوندند. از آن پس، به مرحله تازه‌ای از روند جهانی‌شدن وارد شده‌ایم و با وضعیت محافظه‌کارانه‌تری روبه‌رو هستیم. در بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت، حکومت‌ها نگران گشودن در برخی از صنایع به روی شرکت‌های فراملیتی هستند. ‌آن‌ها مفهوم امنیت ملی را گسترش داده و پیوسته اهمیت راهبردی شمار بیش‌تری از بخش‌های صنعتی را بالاتر می‌برند. از این رو، می‌کوشند تا دست شرکت‌های خارجی را از آن‌ها دور نگه داشته و شرکت‌های محلی (به ویژه متعلق به دولت) را در پرداختن به آن صنایع تشویق کنند. خیزش و گسترش سرمایه‌داری دولتی، در بسیاری از کشورهای مهم در حال توسعه، اینک به‌راستی چشمگیر بوده و قاعده بازی را دگرگون ساخته است.

            مدیرانی که قصد جهانی‌کردن شرکت خود را دارند، بایستی در تدوین راهبردهای خود به این نکته مهم و ریسک ناشی از آن توجه داشته و بکوشند اهمیت ویژه و راهبردی صنایع خود را برای کشورهای میزبان و نیز کشور متبوع خود در نظر گیرند. بدین منظور، راه‌های گوناگونی در پیش پای ‌آن‌ها وجود دارد. از جمله می‌توانند مشارکت و اتحاد با شرکت‌های محلی، ایجاد ارزش‌های اضافی ویژه یا ورود به چندین بخش متفاوت صنعتی را در برنامه فعالیت خود بگنجانند. یا از خیر ورود به بازارهای جهانی بگذرند و به همان بازارهای ملی اکتفا کنند.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network