سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

آدم موفق جاي مناسب خود را پيدا مي كند، ولي مدير موفق براي ديگران جاي مناسب مي يابد..(جان ماكسول)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چه وقت موضوع‌هاي بحث‌برانگيز سروصدا مي‌‌كنند و چه زمانی نمی‌کنند

Article Title: When Controversy Sparks Buzz- and When It Doesn’t
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
بازاریابی

چه وقت موضوع‌هاي بحث‌برانگيز سروصدا مي‌‌كنند و چه زمانی نمی‌کنند

When Controversy Sparks Buzz- and When It Doesn’t
ترجمه شیرین ناظرزاده
BY Jonah Berger/ Zoey Chen[1]

 بر كسي پوشيده نيست كه تبليغات تحریک‌کننده، ريسكي و پرخطر هستند. براي مثال، بنتون پس از بخش «تبليغ شوك‌آور» خود با تعداد زيادي تحريم و دعواي حقوقي مواجه شد؛ استفاده كرفت از مردی عريان براي تبليغ سس سالاد فرانسوي ايتاليايي خود در سال گذشته مخالفان زيادي به‌همراه داشت (گرچه این شركت در نهايت تصميم به ادامه انجام اين تبليغ گرفت). اما دليل ديگري هم وجود دارد كه بازاريابان بايد محتاط‌تر عمل کنند: عناويني كه زیادی «داغ» هستند، اغلب هيچ موج یا سروصدايي به پا نمي‌كنند و آستانه تحریک براي تبليغات «زیادی داغ» در كمال تعجب پايين است. طبق پژوهش‌ ما، اگر موضوعي از حالت متوسط مناقشه‌برانگیز باشد، ناراحتي ناشی از آن معمولا از احساس علاقه پيشي مي‌گيرد و احتمال اين كه افراد درباره آن صحبت كنند، کم‌تر می‌شود.

ما كارمان را با مطالعه 208 مقاله در سايت خبري تاپيكس آغاز كرديم. با تعريف مناقشه به‌عنوان «ميزاني كه يك موضوع، نزاع، بحث و نظرات مختلف را ايجاد مي‌كند، از امتيازدهندگان مستقل خواستيم تا به هر مقاله از یک (به‌هیچ‌وجه بحث برانگيز نيست) تا هفت (خيلي بحث‌ برانگيز است) امتياز دهند. سپس نظراتي را كه در پانزده روز اول ارسال شده بود، شمارش كرديم. مقاله‌هايي كه اندكي بحث برانگيز بودند بيش‌تر از مقاله‌هاي خنثي، نظرات را جلب كرده بودند، اما تعداد نظرات هنگامي كه امتيازها به 4.6 مي‌رسید، كاهش می‌يافت. عبور از ميانه امتيازها، نشان داد حتا سطوح متوسط بحث‌برانگيزي، مي‌تواند بحث‌ها را خاموش كند.



[1] جونا برگر استاد بازاريابي دانشکده وارتون دانشگاه پنسيلوانيا و نويسنده كتاب «واگیردار: چگونه چيزها محبوب مي‌شوند» است و زوی ‌چن استاد بازاريابي دانشکده كسب‌وكار دانشگاه ميامي است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network