سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

وقتی مدیریت کم اثرتر از آن است که می‏تواند باشد یا لازم است باشد، همه ما بهای آن را می‏پردازیم..(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : درست رفتار کن!

Article Title: Behave Yourself
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
درست رفتار کن!
Behave Yourself!
منش خوب می‌تواند شما را در برابر آزارهای جزئی محیط کار مدرن حفاظت کند.
By Amy Bernstein[1]

ترجمه رضا عظیمی‌مروی

بیایید بپذیریم. همه ما گاهی اوقات لغزش می‌کنیم. شاید به همه ایمیل‌ها به‌سرعت پاسخ ندهیم یا گاه زیر لب ناسزا بگوییم. اما حق با ماست، مگر نه؟ آیا به‌راستی لازم است در مورد این نکات ظریف در مورد رفتار درست نگران باشیم؟

اجازه دهید من به این پرسش مودبانه پاسخ دهم: «بله». در دورانی که دفاتر کاری به یک‌دیگر راه دارند و هنگامی که دستگاه‌های الکترونیک ما را در ارتباط مداوم قرار داده و هنگامی که مرزهای بین زندگی حرفه‌ای و شخصی ما در حال ناپدید شدن هستند، لازم است بیش از همیشه مبادی آداب باشیم. گذشته از آن، آداب معاشرت، تنها شیوه رفتاری است که به ما اجازه زندگی و کار همزمان، با سهولت نسبی و همراه با روابط حسنه را می‌دهد و موجب کاهش اصطلاک اجتماعی می‌شود که مانعی در راه خوشبختی و حتا موفقیت‌های حرفه‌ای ما هستند. همان‌طور که پگی و پیتر پُست درباره کتاب «مزیت آداب اجتماعی در کسب‌وکار» امیلی پُست استدلال می‌کنند، «آگاهی از چگونگی رفتار در طیف وسیعی از محیط‌های حرفه‌ای، نه‌تنها شما را خوشایندتر، بااعتمادبه‌نفس‌تر و برای کار با دیگران مطبوع‌تر می‌سازد، بلکه همه ابزارهای مهمی که برای به پیش راندن شما و شرکت شما به سمت اهداف سازمانی خود لازم است را فراهم می‌سازد.» یا چنان که جودیت مارتین آن را به‌تندی در کتاب اخیر خود «ادب را فراموش کنید، به فکر کسب‌وکار خود باشید» (به همراه پسرش نیکلاس مارتین)، همه ما گریبانگیر «سردرگمی فرهنگی گسترده‌تری هستیم که محیط کاری را بدون آداب معاشرت رها می‌سازد. چه شما این سنت رفتاری قدیمی را سرزنش کنید و چه به جهالت رفتار سنتی حواله دهید، همگان بر این باورند که این... گام برداشتن روی اعصاب دیگران است.»



[1]. امی برنستاین، ویراستار هاروارد بیزنس ریویو است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network