سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

در محیط کارتان از رنگ‌ها بیش‌تر استفاده کنید و روح و انرژی را از طریق رنگ‌ها به محیط کار خود به ارمغان آورید..(استفان لاندین، هری پل، جان کریستنسن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : رهبری اقیانوس آبی

Article Title: Blue Ocean Leadership
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
رهبری اقیانوس آبی
Blue Ocean Leadership
نوشته چان کیم و رینِی مابورن
ترجمه محمدصادق شریفی‌راد

ده سال پیش، دو نفر از اساتید دانشگاه انساد با معرفی «استراتژی اقیانوس آبی» بابی جدید باز کردند. این استراتژی مدلی جدید برای کشف بازارهای جدید، بکر و مستعد رشد ارائه می‌داد. در این مقاله، این اساتید از مفاهیم و ابزارهای آن‌ها برای پرچالش‌ترین مسئله رهبری یعنی پرکردن شکاف بین پتانسیل و استعداد درک‌شده و انرژی کارکنان استفاده کرده‌اند.

تحقیقات نشان داده که این شکاف عمیق است: طبق آمار گالوپ، هفتاد درصد کارمندان به کار خود تعلق‌خاطر ندارند. اگر شرکت‌ها راهی را برای تبدیل آن‌ها به کارمندان باانگیزه پیدا کنند، نتایج می‌تواند متحول‌کننده باشد. مسئله آن است که مدیران درک واضحی از تغییرات مورد نیاز برای استخراج بهترین‌های کارکنان ندارند. در این مقاله کیم و مابورن یک راهکار برای این مسئله ارائه می‌دهند: رویکردی سیستمی به کشف کنش‌ها و فعالیت‌های رهبری، در هر سطح از سازمان که به کارکنان انگیزه می‌دهد تا هرچه دارند را ارائه دهند و فرایندی که به مدیران کمک می‌کند تا مقدمه عمل به آن کنش‌ها و فعالیت‌ها را فراهم کنند.

رهبری اقیانوس آبی به این علت مفید است که «مشتریان» مدیران (افرادی که مدیران بر آن‌ها نظارت دارند و به آن‌ها گزارش می‌دهند) درگیر شناسایی فعالیت‌های موثر و غیرموثر می‌شوند. هم‌چنین، این رویکرد الزام نمی‌کند رهبران خود را تغییر دهند و باید تنها به مجموعه‌ای از فعالیت‌های جدید عمل کنند. این نوع تغییر در اجرا و پیگیری بسیار ساده‌تر از تغییر در ارزش‌ها و طرز فکر مدیران است.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network