سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

لزومی ندارد نیک‏اندیشی فراتر از وظیفه باشد. نیک‏اندیشی می‏تواند محور زندگی باشد..(لیندا میسون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چرا کارکردهای ستادی با لغزش مواجه می‌شوند؟

Article Title: Why Corporate Functions Stumble
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چرا کارکردهای ستادی با لغزش مواجه می‌شوند؟

Why Corporate Functions Stumble

نوشته سووِن کانیش، گونتر مولر-استیونز و اندرو کمپبل

ترجمه دکتر ندا عبدالوند

یک نظرسنجی در 761 شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های سهامی در آمریکای شمالی و اروپا نشان داد که تعداد کارکردهای ستادی از 2007 تا 2010 به‌تقریب سی درصد افزایش یافته است. رهبران سه شرکت از چهار شرکت بر این باور بودند که اثرگذاری کارکردهایشان بیش‌تر شده است. هم‌زمان، شکایت‌های بیش‌تری از عملکرد این کارکردها صورت گرفته است. نویسندگان، داده‌های این نظرسنجی را با بینش حاصل از مصاحبه‌های ساخت‌یافته در سازمان‌های چندکسب‌وکاره اروپایی ترکیب کردند تا درک کنند چرا کارکردهای ستادی اغلب عملکرد پایینی دارند و در این رابطه، چه باید کرد. آن‌ها آموختند عملکرد این کارکردها ممکن است همبستگی زیادی با نحوه واکنش آن‌ها به چالش‌های مدیریتی متغیری داشته باشد که در مراحل مختلف چرخه عمر با آن‌ها مواجه می‌شوند.

برای مثال، در جوانی، ممکن است تمام کسب‌وکارها، یک کارکرد را باارزش ندانند. ماموریت‌‌های آن ممکن است شفاف نباشد؛ استخدامش مشکل‌ساز باشد؛ تلاش‌های توسعه و اداره آن بسیار شتاب‌زده باشد. در بلوغ، یک کارکرد ممکن است تمایل به گسترش فعالیت‌هایش داشته باشد، بی‌آن‌که چگونگی تاثیر آن را بر روابطش با بخش‌های کسب‌وکار در نظر گیرد. در بلوغ، وقتی کارکرد به‌خوبی مستقر شد و ماموریت‌‌های آن پایدار شد، ممکن است زمان بسیار زیادی را بر محک‌زنی و کاوش بهترین عملکردها صرف کند و توجهش را از نیازهای مشتریان درونی منحرف کند. در مرحله چهارم که مستلزم تغییر‌ است، مدیران کارکرد ممکن است در تله کاوش فرصت‌هایی برای به‌کارگیری دوباره مهارت‌هایشان در عوض کسب مهارت‌های جدید افتند.

نویسندگان درباره این موارد و دیگر چالش‌ها بحث می‌کنند و درمان‌هایی را پیشنهاد می‌دهند.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network