سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

رهبری یعنی رساندن افراد به اوج شایستگی..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : بازاریابی پاسخگو

Article Title:
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
بازاریابی پاسخگو

نوشته دکتر احمد روستا[1]

 

ناتوانی و ناکارايي بعضی از رویکردها، راهبردها و ابزارهای بازایابی فعلی، افزایش موانع، مخاطرات و مخارج، کاهش چشمگیر منافع، درآمدها و سهم بازار، بی‏پاسخ ماندن نیازها و نیازمندان و نیز دشواری و شدت رقابت و عدم نتیجه‌گیری مطلوب، صاحبان کسب‌و‌کارها را وادار کرده است تا در جستجوی رویکردی متفاوت، راهبردی موثر و راه‌کارها و ابزارهايي جدید و مفید باشند.

«بازاریابی پاسخگو» رویکردی متمرکز بر «پاسخ‌یابی و پاسخ دادن درست و پاسخگو بودن همگانی و همیشگی» است.

بازاریابی پاسخگو عبارتست از «پاسخگويي درست به نیازها، نیازمندان و فرصت‌ها در شرایط گوناگون برای پایداری و سودآوری».

بنابراین بازاریابی پاسخگو را می‌توان رویکردی نتیجه‌گرا دانست که متمرکز بر «درست پاسخ دادن» و «پاسخ درست دادن» است.

بازاریابی پاسخگو رویکردی مبتنی بر «بازارگرايی، مشتری‌مداری و پاسخ‌محوری» است مبنای بازاریابی پاسخگو، بازار شناسی و رعایت حقوق مشتریان و رسیدگی و پاسخ‌گو بودن و پاسخ‌گو ماندن است.

باور و مسئوليت‌پذیری همگانی و همیشگی و آمادگی دائم برای پاسخگويي مهم‌ترین پیش‌نیاز بازاریابی پاسخگوست. به همین دلیل در بازاریابی پاسخگو، همه کارکنان و واحدها، پاسخگويي را ‌عنوان یک ارزش جمعی و فرهنگ سازمانی و باور ارزشمند دانسته و پاسخگویی درست را مبنای همه فعالیت‌ها، تلاش‌ها ، رقابتمندی و رضایتمندی می‏دانند و به آن پای‌بند و متعهد هستند.



[1] احمد روستادارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیات‌علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی است. ایشان موسس شرکت تحقیقات بازاریابی راستابین است.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network