سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

شما باید چشم از من برندارید تا ببینید آیا به آن‏چه می‏گویم عمل می‏کنم یا نه. من نیز شما را زیر نظر دارم تا هرکدام را که شایسته بزرگ‏داشت گرامی بدارم..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چرا هویت اجتماعی مشتریان مهم است؟

Article Title: Why Your Customers’ Social Identities Matter
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چرا هویت اجتماعی مشتریان مهم است؟

Why Your Customers’ Social Identities Matter

نوشته گای چمپنیس، هیو ویلسون و اما مک‌دونالد

ترجمه مریم بیدمشگی‌پور

انسان‏ها موجوداتی بسیار اجتماعی هستند که به گروههای اجتماعی متفاوتی تعلق دارند که هر یک هویتی مستقل دارد. این هویت‌ها هدایت‌کننده فعالیت‌های ما هستند، اما در لحظه تغییر می‌کنند. این امر مضمون‌های بسیار مهمی ‏برای بازاریابان دارد: به‏عنوان مثال، پاسخ فرد نسبت به ادکلن یک شناسه خاص در زمانی که خود را به‌عنوان فرزند مطیع خانواده می‌بیند با وقتی که مردی جوان در آستانه ازدواج است، متفاوت خواهد بود.

طی پنج سال‏ نویسندگان مقاله به مطالعه تاثیرات هویت اجتماعی بر رفتار مشتری در صنایع مختلف مشغول بوده‌اند. آن‌ها دریافته‌اند شرکت‌ها قادرند واکنش‌های دلخواه را در مشتریان با تاثیرگذاری ناپیدا بر هویت‌هایی که برمی‌گزینند، برانگیزند. چنین موضوعی باید در زمان انجام تحقیقات بازار یا طراحی تجربه‌ها مورد توجه شرکت‌ها قرار گیرد.

نخستین گام، تمرکز بر «خود» اجتماعی فرد و تلاش برای کشف طیف هویت‌های احتمالی وی است. چنان‌چه هویت اجتماعی مشتری همان رفتارهای هدف شرکت را دربر داشته باشد، بازایابان می‌توانند درصدد تقویت آن برآیند. اما اگر محصول شرکت در تضاد با هویت مشتری باشد، شرکت می‌تواند چارچوب پیام‌های محصول را تغییر دهد. بازاریابان حتا می‌توانند رفتارهای دلخواه خود را به رفتارهایی که مشتری مرتبط با هویت می‌داند افزوده یا حتا هویت‌های جدیدی ایجاد کنند که به عمیق‌تر کردن روابط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجامد.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network