سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

اعتمادورزی برای برد، در هر بازی زندگی ضروری است..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : تولد نظام نوین اعتبار تجاری

Article Title: The Birth of Modern Commercial Credit
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
تولد نظام نوین اعتبار تجاری

The Birth of Modern Commercial Credit

ترجمه مینا قدمی[1]
 

وقتی کسب‌وکارها به مشتریان نزدیک بودند، اعتبار هم موضوعی به‌نسبت ساده بود. جدای از این، بازرگانان شاید مشتریان خود را به‌شخصه می‌شناختند و می‌توانستنـد قضـاوت‌هـای آگـاهـانـه‌ای در مورد توان پرداخت آن‌ها انجام دهند. اما همان‌گونه که ایالات‌متحده بـه سمت غرب گسترش یـافت، فـاصله بیـن اعتباردهندگان و بدهکاران زیادتر شد و ریسک هم بالاتر رفت. این وضعیت ناراحت‌کننده معلول هجوم سال 1837افراد به غرب آمریکا بود.

شش سال رکود اقتصادی متعاقب این رویداد و ورشکستگی بسیاری از کسب‌وکارها باعث شد لوییس تاپان نخستین موسسه اعتباری را در سال 1837 در نیویورک تاسیس کند. آژانس مرکانتایل توان پرداخت بدهی شرکت‌‌ها را رده‌بندی کرد و این رتبه‌بندی‌ها را در دفترچه‌هایی منتشر ساخت. به‌زودی این آژانس توسط رابرت دان تملک و سپس با شرکتی رقیب که توسط جان براداستریت تاسیس شده بود ادغام شد.

همانند دیگر شرکت‌هایی که در تکاپوی شروع فعالیت در غرب تازه‌فتح‌شده آمریکا بودند، دان.اند.براداستریت و سایر آژانس‌های اعتبارسنجی، در چندین جبهه، پیشرو بودند. با درک این‌که تجارت جدید نیازمند نوع جدیدی از بنیادهاست، آن‌ها گزارش‌های اعتباری را با سطحی بی‌سابقه از عینیت ارائـه ‌کردند. گردآوری، پیگیری، متمرکزسازی و تجمیع داده‌ها توسط این شرکت‌ها، طلیعه عصر اطلاعات بود


 مینا قدمی، دانشجوی دکترای مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناس بانک آینده است.[1]





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network