سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

آدم نادان دلایل خود را برای من می‌شمارد، آدم دانا با دلایل خود مرا قانع می‌سازد..(رابرت میلر، مری لین پینکوس)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 



 
 

  عنوان مقاله : بهترین های هاروارد : رشته نوآوری

Article Title: The Discipline of Innovation
Author:
تعداد صفحات: 6

  خلاصه مقاله

نوآوری تا چه حد ناشی از الهام و چه مقدار پیامد سخت‌كوشی است؟ از دید اندیشمند مدیریت، پیتر دراكر، پاسخ چیزی در میانه است. او در زمینه این موضوع پیشینه‌دار كه دست‌كم از سال 1985 در هاروارد بیزنس ریویو مطرح بوده، نوآوری را همچون دیگر فعالیت‌های مدیریتی، كاری عینی می‌داند كه باید بدان پرداخت. پیروزی بیش از آنی كه تنها از اخگر نبوغ به‌دست آید، میوه پیگیری سازمند فرصت‌ها است.

در واقع، اندیشه نوآوری ‌كسب‌وكار، بیشتر از تجزیه‌وتحلیل روشمند هفت گونه زمینه فرصت برمی‌خیزد. درون یك شركت یا یك صنعت، فرصت‌ها را می‌توان در رخدادهای نامنتظره، انواع ناسازگاری‌ها، نیازهای فرایندی و دگرگونی در صنعت یا بازار دید. فرصت‌های برون‌سازمانی ناشی از دگرگونی‌های آماری جمعیت، تغییر ادراك یا آگاهی‌های تازه مردم هستند. ممكنست در میان این منابع همپوشانیهایی پیدا شده و در یك زمان، احتمال نوآوری در چند ناحیه به‌وجود آید. نوآوری‌های دانش‌محور اغلب تاثیری شگرف بر بازارها دارند، ولی تبدیل یك اندیشه به ‌یك فراورده یا فرایند‌، ده‌ها سال به درازا می‌كشد. دراكر می‌گوید كه بهره‌گیری از دیگر منابع آسانتر و ساده‌تر است، ولی آن هم نیازمند توجه و دوراندیشی مدیریت است.

نویسنده تاكید دارد كه نوآوران باید‌ در پی یافتن راه‌حل‌های ساده و ویژه برای مسائل باشند. باید برترین تعریفی كه مردم از یك نوآوری می‌كنند، ابراز این عبارت باشد: «چه ساده و آشكار!» اندیشه‌های شكوهمندی كه برای زیرورو كردن یك صنعت طراحی می‌شوند، به‌ندرت نتیجه‌بخش هستند. نوآوری نیز همانند دیگر كوششهای پیروزمندانه، به هوشمندی، نبوغ و دانش نیاز دارد. دراكر یادآوری می‌كند كه شركت‌ها بدون پشتكار، پیگیری5 و تعهد به برنامه، در زمینه نوآوری به جایی نخواهند رسید.






تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network