سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

هرقدر بازاری شلوغ‏تر و مشتریانی مشغول‏تر داشته باشید، بیش‏تر به گاو بنفش نیاز دارید..(ست گادین)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : مصاحبه با حميدرضا معین، مدیر سایت مگ‌ایران:به‌دنبال کسب‌وکار الکترونیک در ایران

Article Title:
Author:
تعداد صفحات: 11

  خلاصه مقاله
کسب‌وکار الکترونیک
به‌دنبال کسب‌وکار الکترونیک در ایران
مصاحبه با حميدرضا معین، مدیر سایت مگ‌ایران
برای نوجوانان و برخی جوانان، پذیرفتن این‌که واژه کسب‌وکار الکترونیک و اینترنت به شکل امروزی، فقط نزدیک به دو دهه قدمت دارد و گاه از سن آن‌ها نیز کم‌تر است، دشوار می‌نماید. اغلب، این افراد زندگی بدون اینترنت و فضای مجازی را ممکن نمی‌‌دانند و روش‌های زندگی دو دهه قبل را نیاموخته یا از یاد برده‌اند. این وضعیت به ما یادآوری می‏کند، سرعت نفوذ اینترنت در جامعه زیاد و روزافزون است.
از سویی دیگر، سازمان‌ها با مشتریان به‌شدت آگاهی مواجهند که از فروشندگان به لحاظ داشتن اطلاعات عمومی و فنی در مورد محصولاتشان، یک سر و گردن بالاترند. دیگر، شرکت‌ها فقط با داشتن مکانی فیزیکی برای عرضه محصول به همراه فروشنده‌ای که کاتالوگ یا بروشوری از محصولات را به دست مشتریان بسپارد و در مورد کیفیت و خدمات آن‌ها سخن بگوید، به‌سختی اتفاق می‌افتد. اغلب، مشتریان انتظار دارند مشخصات اولیه و حتی فنی محصول مورد نظر، وضعیت گارانتی، نظرات مصرف‌کنندگان دیگر، مراکز خرید فیزیکی و مجازی محصول را با جست‌وجو، در اینترنت بیابند. و اگر نیابند، ممکن است به‌سادگی از خرید محصول شما صرف‌نظر کرده، به سراغ رقبایتان که محصولاتشان با یک کلیک در دسترس قرار می‌گیرد، بروند.
با وجود رشد اینترنت در سال‌های اخیر در ایران و استقبال ایرانیان برای حضور در دهکده جهانی با داشتن وبلاگ‌ها یا سایت‌های شخصی یا شرکتی سوال این‌جاست که شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی چقدر از ویژگی جامعه جدید بهره برده یا می‌برند و آیا سهمی از کسب‌وکار الکترونیک دارند؟
به‌دنبال یافتن کسب‌وکار الکترونیکی موفق در ایران به سراغ جناب آقای مهندس حمیدرضا معین، موسس و مدير جوان سايت مگ‌ایران (بانک اطلاعات نشريات کشور) و مدیر شرکت نرم‌افزاری آفتاب رفتیم. حدود ده سال پیش، زمانی که هنوز اینترنت به اندازه امروز در دسترس همگان نبود، ایشان با جدیت و پشتکاری مثال‌زدنی، اقدام به راه‌اندازی سایتی به‌عنوان بانک اطلاعات نشریات کشور کرد. صبورانه انتظار کشید تا جامعه پذیرای وجود چنین کسب‌وکاری شد و امروز نزدیک به سه سال است که سایت، درآمدی برای خودش دارد. سال گذشته سایت مگ‌ایران در جشنواره رسانه‌های دیجیتال که توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود رتبه اول پایگاه‌های علمی و تحقیقی را از آن خود کرد. از ایشان در مورد انگیزه راه‌‌اندازی چنین کسب‌وکاری، چگونگی راه‌اندازی و ادامه مسیر، مشکلات و دشواری‌های راه‌اندازی، موانعی که همچنان باقی است، شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی... سوالاتی پرسیدیم. در زیر متن ویراسته مصاحبه چند ساعته با ایشان، شامل دستاوردهای یک دهه فعالیت وی در زمینه کسب‌وکار الکترونیک در ایران را می‌خوانید.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network