سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

وقتی مدیریت کم اثرتر از آن است که می‏تواند باشد یا لازم است باشد، همه ما بهای آن را می‏پردازیم..(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : معیارهای واقعی موفقیت

Article Title: The True Measures of Success
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
اندازه‌گیری عملکرد
معیارهای واقعی موفقیت

The True Measures of Success

نوشته مایکل موبوسان
ترجمه عاطفه پاشازاده

وقتی نوبت به سنجش عملکرد می‌رسد، مدیران کسب‌وکارها شبیه پیشکسوتان بیسبال رفتار می‌کنند که بعد از سال‌ها فعالیت، نوعی شم درونی در آن‌ها ایجاد شده و بر آن اساس، آمار و ارقام مهم را انتخاب می‌کنند. اما مایکل لوییس در کتاب مانی‌بال توضیح می‌دهد که اوکلنداتلتیک کشف کرد که معیارهایی که پیشکسوتان تیم استفاده می‌کردند ارتباطی با موفقیت بازیکنان نداشت. آن‌ها عوامل غلطی را می‌سنجند. مدیران هم همان اشتباه‌ها را دارند.

تحقیقات نظری و تجری نشان می‌دهد که رابطه متزلزلی بین خلق ارزش و دو معیار عملکرد متداول یعنی رشد درآمد هر سهم و رشد فروش وجود دارد. با وجود این، مدیران به این معیارها می‌چسبند، زیرا به شم خود اعتماد بیش از حد دارند، آن‌ها علت‌های پدیده را به‌اشتباه تعیین می‌کنند و نمی‌توانند از کشش وضعیت موجود رهایی یابند.

مفیدترین آمار آن‌هایی هستند که علت و معلول را دقیق مشخص می‌کنند. این آمار دو مشخصه خاص دارند: پیوسته هستند و نشان می‌دهند که نتیجه یک عمل خاص در یک زمان، مشابه نتیجه همان عمل در زمان دیگر است و پیش‌بینی‌کننده هستند، یعنی رابطه علی بین عمل، اندازه‌گیری آماره و نتیجه موردنظر وجود دارد.

برای انتخاب بهترین آمار، باید هدف غالب خود را تعیین کنید، محرک‌های مالی و غیرمالی را مشخص کرده و تعیین کنید کدام یک از فعالیت‌های کارکنان از آن محرک‌‌ها پشتیبانی می‌کنند. به‌علاوه باید به‌طور منظم معیارهای خود را ارزیابی مجدد کنید. محرک‌‌های خلق ارزش تغییر می‌کنند، در نتیجه شما نیز باید آمار خود را تغییر دهید.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network