سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

زندگي را ميدان رقابتي نبينيد كه براي پيروزي بايد ديگران را شكست داد!.(جان ماكسول)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : اجرا به‌عنوان استراتژی

Article Title: Execution as Strategy
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
اجرا به‌عنوان استراتژی
Execution as Strategy

نوشته مائورو گيلان و استبان گارسياكانال

ترجمه دكتر نونا مومنی

ده‌ها شركت چندمليتي بازارهاي نوظهور از محاق درآمده و با بزرگ‌ترين شركت‌هاي دنيا به رقابتي شانه‌به‌شانه مي‌پردازند. آن‌ها وقت زيادي را براي تعيين استراتژي آن‌گونه كه در دانشكده‌هاي كسب‌وكار آموزش داده مي‌شود، صرف نمي‌كنند. خود را نيز مقيد به پيچيدگي‌هاي تعيين بازارهاي هدف و چگونه رشد كردن نمي‌سازند و موفقيت را از طريق نخست اقدام و سپس تجزيه‌وتحليلبه‌دست مي‌آورند و با سرعتي زياد گسترش مي‌يابند و واهمه‌اي از ورود به بازارهاي پرآشوب ندارند. مائورو گيلان از دانشكده وارتون و استبان گارسياكانال از دانشگاه اوويدو اسپانيا، مي‌گويند كه شايد علت كم‌توجهي به اين شركت‌ها (در مقايسه با شركت‌هايي نظير جي.اي، آي.بي.ام و پي.اند.جي) روش اقتضايي باشد كه در انتخاب استراتژي در پيش مي‌گيرند.

            در اين مقاله، نويسندگان نگاهي از نزديك به سه شركت نوظهور مي‌اندازند: بيمبو از مكزيك كه بزرگ‌ترين توليدكننده نان جهان است؛ اوكسيموم از هند كه در كار تحقيق‌وتوسعه و پژوهش پيماني است؛ و اوراسكام مصر كه به‌عنوان شركتي چندپيشه در پرآشوب‌ترين مناطق فعاليت دارد. هدف آن‌ها، درك رابطه بين ذهنيت و موفقيت اين شركت‌هاست.

            در دنياي كنوني، همه شركت‌ها ناگزير از فعاليت در محيط‌هاي كسب‌وكاري غيرقابل‌پيش‌بيني هستند. اين چندمليتي‌هاي نوظهور هستند كه مي‌دانند چگونه اين كار را انجام دهند و در حقيقت به آن عادت دارند. صرف‌نظر از مكان تشكيل و محل فعاليت، شركت‌هاي جهاني مي‌توانند آموزه‌هاي آن‌هارا به‌كار بندند.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network